Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chripers
Har precis hämtat ut min XC70 D5 -09 och stött på lite problem med minnesfunktionen till elstolen och backspeglarna.
Problemet är att jag inte kan få stolen och speglarna att ställa in sig när jag öppnar med fjärren.
Stol och speglar ställer in sig om jag använder minnesknappen på stolen.
Har testat fram och tillbaka men jag får det inte att funka, är det jag som är helt puckad och missar nåt väsentligt?
Eller är det nåt fel i minnesfunktionen?
Innan jag tar kontakt med säljaren så vill vara stensäker på att jag gör allt rätt.
Nån som haft liknande symptom.

Tack på förhand
av chripers
Den detaljen har jag inte missat :) har testat att avaktivera och aktiverat igen, ingen skillnad.Men tack för infon, förhoppningsvis så kommer nån annan enkel förklaring.Hoppas jag!
av chripers
Jag har inte keyless. Jag och sambon använder varsin nyckel,men det är samma utfall med båda nycklarna.Så "felet" är iaf inte på nyckelsidan skulle jag tro, utan nånstans i bilen.Finns inga dumma frågor.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Är det att stolarna ställer om sig i fel läge varje gång? Eller att när din sambo har varit ute o kört, låst bilen och du sedan låser upp och öppnar förardörren så är din sambos inställning fortfarande kvar?

Avaktiverna i menyn. Lås bilen. Lås upp, aktivera i menyn, spara en ny inställning och se om det funkar sedan. Du kan förresten prova först att trycka på lås upp-knappen på fjärren igen, när förardörren är öppen och se om det ändras till dina inställningar.

Annars måste du nog ta kontakt med verkstan...
av Vålvå
Har samma problem på min V70II :!:
Den gör precis tvärt emot vad den ska göra.Varje gång jag tar bilen efter min fru händer inget, stolen rör sig inte(trycker på minnesknappen i stolen för rätt position) har provat avaktivera m.m utan resultat.
av chripers
Stolarna ställer inte om sig alls, utan dem kvarstår i föregående förares inställning.
Jag har testat att trycka lås upp-knappen när dörren är öppen men det händer inget.
Jag ska hem och testa dina tips! Återkommer med resultat.
Användarvisningsbild
av CarMan
det vanligaste är att man glömer bocka i bocken i bilens meny. kolla så ni har bock på rätt ställe.
sen så är det så att man måste låsa o låsa upp men en o samma fjärr. stol o speglar rörsig först efter att man öppnat förardörren.

funkar inte detta. boka tid, du har garanti & e säljare som ska kuna demonstrera funktionen
av chripers
Nu har jag testat att avaktivera funktionen, låst bilen.Öppnat och aktiverat igen och ställt in stolen, lagrat i minnet.
Låst bilen igen, öppnat och flyttat på stolen.Låst bilen, öppnat men stolen rör sig inte en centimeter.Blir alldeles yr av all "i och ur".Jag får kolla med verkstan helt enkelt.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]