Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vaavi
Har en v70-04aut. med klimatanl.Kan man testa kupefläkten på något vis,så att den verkligen ändrar hastigheten beroende hur varmt man har i kupen?Jag tycker att min har samma hastighet hela tiden fast knappen står på "AUTO".Har provat ändra temperaturen från 22 till 17 grader,men fläkthastigheten ändras inte.Gör jag fel,eller?
Användarvisningsbild
av greeeken
Sätt på max värme
26 grader är den väll?
Då ska den blåsa för fullt om motorn är varm
Samma sak sätt den på kallt det är väll 16 grader
Då ska den blåsa max.
Användarvisningsbild
av CarMan
du lär märka skillnad i vinter, då fläckten först väntar på att motorn ska upp i tempratur, sen drar på för att värma cupen.

men forutom maxkyla eller max värme då fläkten ska ge järnet, så kan du vid olika förhålanden vrida manuelle vredet ett snäpp o kolla hur många diodr som lyser (lyser det olika många dioder vid olika tillfällen så har fläkte haft olika hög fart)
Användarvisningsbild
av Tomas88
På min s40 drar fläkten på för fullt när man ställer vredet på läget att den ska blåsa på vindrutan.
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan.
På min V70 kan man ställa fläktmotorn på väldig låg nivå så att bara 1 grön diod syns, samtidigt lyser Auto precis som vanligt :o
Så kolla att fläktreglaget verkligen står på 0 och sätt på Auto och defrost. Då skall det bli fart på grejerna.. :D
Generator Pv 444

Laddpänningen är för låg och […]

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]