Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

forbo skrev:
grammse skrev:
forbo skrev: tycker V70N är det snyggaste kombin Volvo någonsin har haft. Och så j***a sköna att åka i.

//Fredrik
Då har du missat V70 97-00 :wink:
Att det är sköna bilar åka i håller jag fullständigt med om. Gammla och nya(re) 70 serien :mrgreen:
Fina dom med, men slår inte N i mina ögon ;)

//Fredrik
Har hört mycket gott om V70 :-)-) Och tror sannerligen att det är en mycket fin bil på många vis...

Men ni grabbar, då har ni aldrig glidit runt i en redig V90? Där pratar vi gedigen volvokänsla, och en av volvos bättre motorer i min mening! :wink:
metalHJ skrev:
Men ni grabbar, då har ni aldrig glidit runt i en redig V90? Där pratar vi gedigen volvokänsla, och en av volvos bättre motorer i min mening! :wink:
V90? ja trivs man på stenåldern så varför inte :lol:

Forbo! problem är det på alla bilar mer eller mindre, tråkigt samma fel återkommer :( i värsta fall får du skaffa en till gammal traktor (940) :roll:
grammse skrev:
Forbo! problem är det på alla bilar mer eller mindre, tråkigt samma fel återkommer :( i värsta fall får du skaffa en till gammal traktor (940) :roll:
Ser det inte ut som att han redan har en sån med tanke på bilden i signaturen?
Tomas88 skrev:
grammse skrev:
Ser det inte ut som att han redan har en sån med tanke på bilden i signaturen?
jo och därför skrev jag "en till gammal traktor". Traktorer är ju som känt bakhjulsdrivna :wink:
Sälja v70:in och ha 2st 940 menade jag. är du med nu Tomas???
Ja de va då ...

Du får ju se till att formulera dig begripligt grammse :wink:
Men ok. Nu e jag med.

Föresten, angående det här med att gamla Volvos skulle vara traktorer så finns ju de som säger att 940n var den sista "riktiga" Volvon.
Vet ju att du gillar framhjulsdrift men jag hade nog hellre haft en bakhjulsdriven s40.
~Kalle~ skrev:
Tomas88 skrev: Vet ju att du gillar framhjulsdrift men jag hade nog hellre haft en bakhjulsdriven s40.
nej nej nej. Nog hade du hellst haft en AWD? :-)-)
Ja det hade ju inte varit fel. :) Fast de drar ju något mer bränsle. :(
forbo skrev:~Kalle~: Mjo många som är missnöjda. Ja vill inte veta vad det skulle kosta mig om inte jag hade garanti.

Brainded: Jo tycker V70N är det snyggaste kombin Volvo någonsin har haft. Och så j***a sköna att åka i.
Men kvalitén i övrigt är borta sen några år.

Nu är det ju så att alla bilar kan ha fel. Men tycker det är väldiga problem hos Volvo.
Många som inte är nöjda.

//Fredrik
Samma uppfattning här...även bekanta och vänner kommenterar samma sak, de är förvånade över de senare VOLVO-modellerna..."man trodde ju att en Volvo är en Volvo!" får jag höra allt oftare.

Att bolaget (Volvo) dessutom står på ruinens brant just nu gör väl heller inte saken bättre...

Dock tycker jag du fixat till din bil riktigt bra! Funderar själv på att lacka bromsarna i rött.... lämnade du in dina till nån lackfirma eller?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Hej, jag försöker lufta bromsarna p&ari[…]