Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av OttO37
Hejsan

Jag har Bendix bromsar fram på min bil och enligt mekonomen så finns det 2 olika typer av beläggen till min bil , nämligen Bendix/ATE samt Bendix / Mintex

Vilka av dem är de jag ska ha då jag måste byte beläggen

Hoppas på svar av er duktiga bilmeckare

OttO
Användarvisningsbild
av freak1
Sitter det inte en skylt på vänster bakdörr tror jag det var, med info om dina bromsar. Annars ring Bilia och uppge regnr + cassinr, då bör dom kunna hjälpa dig.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Bendix är Bendix på Volvo, men Mekonomen har två fabrikat på samma klossar.
av OttO37
Sparkz skrev:Bendix är Bendix på Volvo, men Mekonomen har två fabrikat på samma klossar.
Men är de nån skillnad på dem som Mekonomen säljer eller , förutom priset
Användarvisningsbild
av Jocke S.
OttO37 skrev:
Sparkz skrev:Bendix är Bendix på Volvo, men Mekonomen har två fabrikat på samma klossar.
Storleken skilljer mellan mekonomens olika Bendix-klossar... Har inga mått på original klossar, men det finns säkert någon som har dessa! Såvida du inte tar det säkra före det osäkra och lägger en tia extra å köper klossarna på volvo... :wink:

Man ska inte snåla på säkerheten...om man är rädd om sitt liv!
av OttO37
Jocke S. skrev:
OttO37 skrev:
Storleken skilljer mellan mekonomens olika Bendix-klossar... Har inga mått på original klossar, men det finns säkert någon som har dessa! Såvida du inte tar det säkra före det osäkra och lägger en tia extra å köper klossarna på volvo... :wink:

Man ska inte snåla på säkerheten...om man är rädd om sitt liv!
Jo , ringde o prata med reservdelssnubben på volvo o dem var billigare orginal på volvo än på Mekonomen , så de lutar till o köpa dem på volvo

OttO

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]