- tor 11 sep 2008, 12:02
Ja då är man här igen. För att få ut all kylarvätska i en 960, hur gör man ? Systemet rymmer ju över 10 liter enligt instruktionsboken men jag fick ut max 6 liter. Man skall väl ställa värmereglaget på maxvärme stänga av ACC:n eller hur ? Ok, gjorde det, tog bort locket till expansionskärlet, öppnade kranen därnere som sitter på ledningen vid blocket, tog även bort kylarslangen från fästet nedtill på kylaren, tog bort slangen från kylaren upptill.Spolade igenom från expansionskärlet och från inloppt upptill på kylaren
Jag tog inte bort termostathuset, kan det vara det ? Var rädd att grylla ned generatorn där under. Kan det ha skapat "undertryck" så att allt inte rann ut ? Vad skall man göra för att få ut så mkt som möjligt ? Öppna någon till kran från värmepaketet :???:
Jag tog inte bort termostathuset, kan det vara det ? Var rädd att grylla ned generatorn där under. Kan det ha skapat "undertryck" så att allt inte rann ut ? Vad skall man göra för att få ut så mkt som möjligt ? Öppna någon till kran från värmepaketet :???: