Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Hej Hej

Jo jag undrar om bränsleslangen som går från bränslefiltret till fuelrailen går att byta mot en vanlig bränsle slang alltså har den slangen som sitter där nu pressade anslutningar eller är det bara nipplar. Det yttre gummit på slangen har nämligen spruckit så jag skulle vilja byta den.

Det verkar ju vara så att det sitter nippel iaf vid fuelrailen.
av Hemulen
Vad jag vet så sitter det banjonipplar som slangen är pressad på(har haft loss den vid fuelrailen,svettigt jobb).Som du sett så sitter det en plastslang innanför gummit.Kan du inte bara helt enkelt linda typ vulktejp där gummit spruckit? För vad jag förstår så är gummit bara ett typ skavskydd.Det viktiga är att "innanmätet" är helt. ?:-/
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Okej det är nämligen så att man ser plasten uppe vid motorn på slangen alltså, jag trodde att det blivit så av värmen :???: Men det ska alltså vara så att det är en plastslang som är pressad på nippeln? Kanske inte är så farligt då kör nog på vulk tejp eller el tejp isåfall.
av Hemulen
japp,ska vara en plastslang, typ krympslang av ren plast där.Har du en kallstartsventil på din bil så har du en likadan slang där,fast mindre diameter.Jag tog själv vanligt isolerband på den lilla slangen när det lossade lite yttergummi där. Gissar att en ny slang av den typen är svindyr. Tittar man på speccen på en vanlig bensinslang så tål den uppemot 10 bar så det borde ju gå att använda en sådan om man har slangklämmor i ändarna. Jag har ju konverterat min kärra till e85 med extra justerbar tryckregulator,tryck på ca 4,7-4,8 bar. Mellan dom båda tryckregulatorerna har jag det trycket och vanlig armerad bensinslang. 8)
Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]