- tor 11 sep 2008, 21:17
#217070
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
Funderar faktiskt själv att byta ut mina framok, bara jag hittar någon verkstad som gör detta till en vettig peng :)
@pettson: När man byter bromsok, kan man inte bara klämma åt bromslangen med en klämma så man slipper lufta ett bromsok eller är ute å hal is?
En annan fråga som kanske inte är så enkel att skriva i text att svara på... Hur lätt/svårt skall det vara å trycka in kolven i framoket vid tex byte av klossar osv? När jag byter klossarna har jag en modell större rörtång och det är riktigt trögt å få in kolvarna? Iofs så bygger ju oljan upp ett tryck men ändå?
Hur fungerar egentligen bromsoken/kolvarna är skivor/belägg börjar bli slitna? Skall kolvarna åka tillbaks HELA vägen in igen eller skall kolvarna komma längre å längre ut i "viloläge"?
@pettson: När man byter bromsok, kan man inte bara klämma åt bromslangen med en klämma så man slipper lufta ett bromsok eller är ute å hal is?
En annan fråga som kanske inte är så enkel att skriva i text att svara på... Hur lätt/svårt skall det vara å trycka in kolven i framoket vid tex byte av klossar osv? När jag byter klossarna har jag en modell större rörtång och det är riktigt trögt å få in kolvarna? Iofs så bygger ju oljan upp ett tryck men ändå?
Hur fungerar egentligen bromsoken/kolvarna är skivor/belägg börjar bli slitna? Skall kolvarna åka tillbaks HELA vägen in igen eller skall kolvarna komma längre å längre ut i "viloläge"?


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986