- tis 09 sep 2008, 20:27
#216534
Hej!
Höjer ett varningens finger då de gäller etanolkonverteringar! Typ ecoflex mm. Detta gäller förvisso min förra bil som var en Saab (får man nämna de här :lol: ), där jag valde att konvertera med ecoflex. 2,3 liters turbo motorn skulle klara detta utan förändringra i övrigt av motor. Resultatet blev en havererad styrbox, detta haveri inträffade en halvdag efter de att konvertering utförts av återförsäljaren. Kostnad för mig 4800 kr för en begagnad styrbox med montering och felsökning. Garanti från ecoflex? Ingen men dom köpte i alla fall tillbaka ecoflexboxen för 3000 kr. Ren förlust för undertecknad i alla fall. Därför tycker jag man ska vara lite försiktig vad gäller konverteringar till etanol. Har därefter tagit mitt förnuft till fånga och sålt Saaben. Köpt mig en pärla i stället. Volvo 740 GLE -88:a med 11,724 mil på mätaren. Automat och fungernade ac. De går inte av för hackor
-)
Höjer ett varningens finger då de gäller etanolkonverteringar! Typ ecoflex mm. Detta gäller förvisso min förra bil som var en Saab (får man nämna de här :lol: ), där jag valde att konvertera med ecoflex. 2,3 liters turbo motorn skulle klara detta utan förändringra i övrigt av motor. Resultatet blev en havererad styrbox, detta haveri inträffade en halvdag efter de att konvertering utförts av återförsäljaren. Kostnad för mig 4800 kr för en begagnad styrbox med montering och felsökning. Garanti från ecoflex? Ingen men dom köpte i alla fall tillbaka ecoflexboxen för 3000 kr. Ren förlust för undertecknad i alla fall. Därför tycker jag man ska vara lite försiktig vad gäller konverteringar till etanol. Har därefter tagit mitt förnuft till fånga och sålt Saaben. Köpt mig en pärla i stället. Volvo 740 GLE -88:a med 11,724 mil på mätaren. Automat och fungernade ac. De går inte av för hackor
