Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Då jag måste lämna in bilen op verkstad för det smäller som tusan i framvagnen(inte krängningshämmarstagen de har jag bytt själv nyss)Skulle ni lämna den till en volvo verkstad eller ett gymnasium på deras fordonslinje?
Användarvisningsbild
av camaro69
Det beror på hur pluskan är laddad. :wink:

Gott om stålar och ont om tid = Volvoverkstad
Taskigt med stålar och gott om tid = Gymnasieskolan
Användarvisningsbild
av camaro69
"Chipparna" behöver övningsobjekt.

Oftast är lärarna garanter för ett väl utfört arbete, och släpper inget fusk ifrån sig.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
:wink: Jo de brukar ta sin tid men det slarvas inte som på V*host*vo
Användarvisningsbild
av wissel
Hallå Volvofantast. :???:
Du nämner Gymnasieskolan som alternativ, min plöska är väldigt tunn kanske för att jag aldrig hört talas om Gymnasieskolan ??:-/
Hur hittar jag dessa, bor i Fjollträsk (Sthlm) :?:
Dom skulle gärna få "laja" med min bil i flera veckor om dom vill.. :-DD
Nå´n som vet var dom finns i mitt område :?:
;-//
Användarvisningsbild
av CarMan
beräta gärna hur det gick !

jag ser saken såhär.

volvo verkstan har god känedom om bilens konstruktion & vad som kan hända.

en allbilsverksta har god koskap om bilar i allmänhet, o kan säker lusk ut hur saker o tng är ihoppskuvat om dom får tillräkligt med tid påsig, men att hitta ljud som inte är uppenbara glapp lär ta tid om dom ens hittar det.

att lämna bilen till en fordons linje inebär att du lämnar bilen till nån som inte har nån vana inte vet hur den altuell bilmodellen är ihopp skruvad, käner inte till nåtning om felsökning & har ingen erfarenhet eller kunskap om vad som kan ge vilka ljud & om dom trots detta skulle hita nånn så räkne med att det tar tid att laga m.m.

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]