Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Klingåklang
-Blir så trött..... :cry:

-Har en 745:a-90 med en AW72 L låda som convertern börjar låta konstigt i....det knäpper och lever loppan såfort motorn är igång,samt att ljudet ökar ju mer gas du ger.

-Den har också börjat växla hårt och verkar i vissa lägen som om den hoppar över en växel,beroende på belastning.

-Har letat runt överallt efter en utbytes converter,men inte hittat nån...har inte lust att köpa en flong ny sådan för både kallingarna och tshirten...nån som har nån liggandes på hyllan,alt.vet om det går att stoppa i en annan converter?..

-Tacksam för alla svar/idéer jag kan få..behöver bilen som laståsna och vill inte gärna skrota ut den bara för detta till synes enkla fel att åtgärda.
av metalHJ
Knäpper och lever loppan, hur menar du då?

Har ingen aning om det går att ta annan converter, men samtidigt borde det finnas kompletta lådor på http://www.fbt.se till en överkomlig summa! Låter väldigt orimligt att det inte skulle finnas beg. låda att få tag i :roll:

Hur är olja och filter i lådan? Taskig ATF olja kan ställa till det ordentligt med Automatare... Och det kan vara rimligt i och med att du nämner att den kan växla hårt, eller hoppa över växlar som kan betyda att lådan också slirar.
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]