Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
ufriman skrev:En lösning som passar mig fint är:
En handdator (HP-IPAQ) pris: 2500-5000:- beroende på model
En Gps-puck (Blåtand) från http://www.semsons.com/ 1000:-(med frakt och tull) i paketet får man en hållare från Arkton som passar fläktgallret.
En Laddar kabel 150:-
Ett minneskort från Inet 512Mb 400:
Sen tillkommer programvaran för valfritt program 1000-3000:-

då har du ett pris på: 5000- 9000 som har många fördelar.

Men det systemet som kommer mest just nu är WAYFINDER som man installerarar i en smartphone (PDA+Mobiltele) det system abbonerar man på kartorna dvs systemet är integrerat med internet så man laddar ner de kartor man behöver efter färden. Man laddar ner det via GPRS eller 3G
Detta gör att man kan få med trafikolyckor,köer etc och alltid aktuella kartor.
Allt det du säger ovan ingår alltså i Mio 168:an. För 3990:- :)

Vill man så kan man ladda ner och installera Tomtoms programvara i den, eller Wayfinders då.
Användarvisningsbild
av ateist75
NCR skrev:
Teemu skrev: Hur blir mottagningen till satelliten om man monterar GPS:en så som du monterat vid luftinblåset? Några nackdelar du märkt med det monteringssättet? Starka funderingar på en liknande aktiv hållare till min Navman
Iom att V70N har en väldigt lutande vindruta hamnar gps:en perfekt så som jag har den. Har inte haft några svårigeheter att hitta sateliter alls även om det är sällan jag får träff på fler än 5 (3 behövs). Det följer med en extern antenn med Mio´n så OM det skulle börja bråka, vilket jag inte tror, så är det bara att installera den och dra sladden lite snyggt så är det problemet ur världen.
Hej, jag har samma uppsättning som du (MIO 168 + Brodit hållare) men jag använder Tomtom 5 mjukvaran istället.....det är otroligt mycket smidigare. T.ex så kan man verkligen använda fingret ist. för pekpinnen (större ikoner) och det är ett snyggare gräns snitt enligt min mening.

Ett litet tips bara :D

P.S

Jag fick kontakt med sat. i :shock: mitt garage, så det är inga problem med den biten
av NCR
ateist75 skrev: Hej, jag har samma uppsättning som du (MIO 168 + Brodit hållare) men jag använder Tomtom 5 mjukvaran istället.....det är otroligt mycket smidigare. T.ex så kan man verkligen använda fingret ist. för pekpinnen (större ikoner) och det är ett snyggare gräns snitt enligt min mening.
Köpte du Tomtom eller? För jag tyckte den var för dyr och hackat kör jag helst inte då det sällan funkar bra...
Användarvisningsbild
av ateist75
NCR skrev:
ateist75 skrev: Hej, jag har samma uppsättning som du (MIO 168 + Brodit hållare) men jag använder Tomtom 5 mjukvaran istället.....det är otroligt mycket smidigare. T.ex så kan man verkligen använda fingret ist. för pekpinnen (större ikoner) och det är ett snyggare gräns snitt enligt min mening.
Köpte du Tomtom eller? För jag tyckte den var för dyr och hackat kör jag helst inte då det sällan funkar bra...
Hmmm....."hackat" kan funka mycket bra :wink:

Jag har alltså en Mio 168 och där följde det med mio map vilket jag inte gillade alls.
av NCR
ateist75 skrev:
Jag har alltså en Mio 168 och där följde det med mio map vilket jag inte gillade alls.
Beskriv vad det var du inte gillade? Själv tycker jag den funkar fint, med lagom mycket utils och en (oftast) korrekt karta.

Nån gång har den lurat mig och frugan när vi har varit ute i europa ("du är framme vid destinationen" (hotell) och så är man ute på landet vid en lagård) men vanligen så stämmer det mesta. :D
av Teemu
att den lurat er kan ju likaväl bero på kartprogrammet och inte GPS:en i sig. Tror nog att alla kartor är mer eller mindre felaktiga pga att vägar ändras hela tiden
Användarvisningsbild
av ateist75
NCR skrev:
ateist75 skrev:
Beskriv vad det var du inte gillade? Själv tycker jag den funkar fint, med lagom mycket utils och en (oftast) korrekt karta.

Nån gång har den lurat mig och frugan när vi har varit ute i europa ("du är framme vid destinationen" (hotell) och så är man ute på landet vid en lagård) men vanligen så stämmer det mesta. :D
På mio map fattades det en del adresser som jag tycker var självklara (lokalt där jag bor)och Tomtom har en snyggare och överskådligare 3D vy. Nu provade jag inte mio map så länge men fanns det postnummer sök i den?
av NCR
ateist75 skrev: Nu provade jag inte mio map så länge men fanns det postnummer sök i den?
Hummm....nej, det finns inte nu när du säger det... stad, gata och nummer är de saker man söker på. Hittar den inte "testgatan 14" så finns det oftast nåt annat nummer på gatan man kan gå på och sen hitta det själv.

Det skulle ju ju vara nice att ha Ozzy Osbourne som röst när man är ute och kör dock.. :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20250712_195033.jpg Skaffat mig en ny lampa p&a[…]

D4 VEA dricker olja

Kör 5w-30 nu har räknat ut med gapet p&a[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, ko[…]

Strålkastare