metalHJ skrev:Hmm, satt och läste lite om händelsen med den havererade spisen. En snabb fråga bara, reagerade du aldrig över att den slukade så mycket olja? Motorn måste ju haft läck någonstans, efter så täta påfyllningar. Så det låter som ett tämligen fastställt svar på problemet, låg oljenivå= dålig smörjning/lågt oljetryck!
Hur som hellst en förbannat sur utgift för en motor som inte alls gått långt, så jag förstår om du blev förbannad. Men samtidigt lär man sig kanske vara uppmärksam på oljan i framtiden, och av vilken vikt det är att ha fräsch olja och rätt nivå :)
Lycka till med bytet, och hoppas allt går vägen
-) Snart nog sitter du bakom ratten njutandes i ren volvoanda igen 8)
Första gång som jag reagera över olja var när jag lämna in den för olja bytet vid 17600mil, sen körde jag 500mil och kolla igen och då vart det stickan tom igen..
Då fråga ja mekankern om detta. Fick till svar att turbo motorer drar mer olja. :|
Men min tanke var då inte FAN så mycket.. ??:-/
Fyllde då på 1l och körde 10 mil och såg fortfarande igen olja, såg på 1l till och körde yttligare 10mil. Och då såg jag 2-3 mm på stickan.. Sen efter dett kom det knackande ljudet
Så svar på din fråga då.. Jo jag har allt funderat/reagerat..
Förbannad vet jag inte om jag vart men kraftfull BESVIKEN blev jag.. :???:
Men men ingen idé och hänga läpp inte.. Har fått frågan om jag skall sälja V70:in nu eller inte. Men inte fan säljer man en VOLVO så fort inte.. Inte jag iaf..
Skall bli skönt att få igång kära igen..
Tackar för orden du gav.. Dem värmer..
Roger Modigh
WWW.MODIGH.NU

"You can take my life, but you can never take my freedom!"
På garaget.org