Nybbe_gefle skrev:Måste bara få tipsa om en grupp som heter Clutch och en låt med dem som heter "Electric worry". Riktigt grym låt!
//David
Låten var skön och namnet på bandet var minst sagt passande på ett bilforum ! :lol:
Själv lyssnar jag mycket på Staind, ett postgrungeband från nordöstra USA (MA) och låten It's been a while må jag säga är den bästa. Annars blir det en del Gyllene Tider också. Även Black Sabbath och då speciellt låten Paranoid. Rolling Stones är goa grejer också. Ska tilläggas att jag är nittiotalist och ingen gammal räv (som några av er) som lyssnade på dessa när de kom, så att säga :D :D
Häromdagen fick jag reda på att de som gjort låten The Reason är Hoobastank, men låten kände man ju igen. Den låten ... går inte ens att beskriva. Lär i mina ögon (öron?) vara den bästa låten som finns !! :-@
The reason:
Annat som går ner:
Bon Jovi
Guns N Roses (knockin on heavens door -) -) )
Alice Cooper
ACDC
The Hives
Sum 41
Red Hot Chili Peppers
Bob Dylan
Caesar's
David Bowie
Elton John
Elvis
Iron Maiden
Kent
Kiss
I mångt och mycket Metal över all min musik! :-@ På jobb, i bilen, hemma och de fåtal ggr man lyckas hitta krogar med rätta dansgolv :lol:
In Flames (Dels en av toppfavoriterna, och dels en av de största inom metal i Sverige)
As I lay daying
Pain
Killswitch Engage
Bullet for my valentine
Lamb of god
Ektomorf (Ungersk metal men den är klart superb)
Fear Factory
Hatebreed
Tja, listan kan göras oändlig! Men en sak står klart, musik är en del av mig... Och den spelas konstant här hemma, mina grannar är ganska vana nu :twisted:
// "metal"HJ
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)
Hur kunde jag glömma att nämna två av de bästa grupperna?
Soulfly och Cavalera Conspiracy, med Max Cavalera i fronten och sångare! Den gången brasiliansk-grundad musik i grund o botten, men utvecklades sedan så enormt delvis på den amerikanska marknaden. Bröderna Cavalera är ju mesta kända från bandet Sepultura!
Happy headbanging! :-@
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)