NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jättebra att volvo kommer med snåla bilar. Det passar ju lagom att beställa en sådan här bil i April när MY10 kommer. Får man bilen i Juni - Juli får man ingen Miljöbilspremie längre, FINT!!

Jag hörde på radion att Fp vill satsa på kolkraft igen.. Denna veckan har verkligen varit en helomvändning i miljödebatten.. Jag flyttar snart till Finland där man verkar ha vettigare planer.
Fälgarna ser bedrövliga ut, det borde inte vara så svårt att kompensera för valfria fälgar genom att jobba lite mer med motorn. Samtidigt förstår man väl att Volvo i dagsläget är lite panikslagna vilket leder till situationer som denna och den som råder med fälgvalen till V70 2,5FT

Men visst, bra att Volvo kommer med fler miljömodeller och den där premien som det tjafsas om är ju inga pengar i sammanhanget ändå, dem 10 000 kör man snabbt igen med hjälp av soppaförbrukningen ändå.

Flytta till Finland vet jag inte om det hjälper, iaf inte om man vill få ekonomi i sitt bilägande ;)
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]