Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av borstarmicke
Har du pengarna så köp såpass ny att du får ett gasspjäll/spjällhus från Bosch, de italienska spjällen ger sig till slut, 7000:- inkl arbete är inte roligt...
Tror du kan hitta sena -02:or med Bosch, du skall nog kunna få dessa uppgifter från Volvo.
Användarvisningsbild
av Funk
Hacke skrev:Om man har barn ska man nog välja v70 för i en s60 trivs dem nog inte (trångt). :)

http://www.garaget.org/?car=19635
Det skiljer väl ca. 5cm på benutrymmet så det märks knappt, har man däremot små barn i barnstol så märker man det..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Klubban
Svårt val. men av egen körförmåga så skulle jag köpa en V70, fått för mig att man kör lite hårdare med S60.
Fick byta ut typ hela framvagnen på ena S60, och styrleder på den andra, dom va ju i och försig ppc trimmade plus lite extra gött. Men jag tror nog att S60 går i regel hårdare en dom flesta V70. Svårt val..
Lycka till :-)-)
Användarvisningsbild
av greeeken
Dom trivs jättebra i S60.
Inte allas trångt upplever någon av oss i familjen.
Vill du ha trångt testa då en bmw e46 så märker du.
Jo i regel så är framvagnen klen i s60 det borde även gälla v70.

Men ser inte varför man ska välja en kombi. Bra att ha säger en del? Jasså köp en hummer där får du platts, det är ju bra?
Köp det smo känns rätt för dig. Provkör en del så märker du vad du vill ha.
av Hacke
De jag upplever med s60 de e att det är trångt bak. Ben utrymmet är väldigt dåligt. De bör man upplysa om tycker jag, man kan inte påstå att de inte är trångt. Jag är 183 lång kommer knappt in o ut bakom förarsätet på min bil när förar sätet är inställd så som jag vill. Om man snittar 165cm så e de nog mindre problem tex.

Användarvisningsbild
av Klubban
Jo de är i det stora hela samma framvagn S60/V70N, de jag menade va ju att man (iallafall jag) kör hårdare med S60 än vad jag kör med V70n därför är slitage lite vanligare på S60, vad jag har upplevt iaf.

Ps jag är 191cm lång och sitter som en packad sill i bak på en S60
Användarvisningsbild
av Funk
Hacke skrev:De jag upplever med s60 de e att det är trångt bak. Ben utrymmet är väldigt dåligt. De bör man upplysa om tycker jag, man kan inte påstå att de inte är trångt. Jag är 183 lång kommer knappt in o ut bakom förarsätet på min bil när förar sätet är inställd så som jag vill. Om man snittar 165cm så e de nog mindre problem tex.

Hjulbasen skiljer ca. 5 cm och benutrymmet väl ungefär lika mycket. Om det är väldigt trångt för benen i en S60 så blir det ingen balsalskänsla i V70N heller... Helt klart är S60 trängre i bak, delvis pga den annorlunda taklinjen och det annorlunda insteget. Men det är inte mycket, jag är 184 cm lång och sitter obehindrat bakom mig själv både i V70N och S60, kanske de som ligger ned som F1-förare får problem med knäutrymmet.

/Thomas
av Fred
För mig är valet enkelt. Jag avskyr att ställas inför att jag behöver flytta på något och tvingas stuva, krångla och till slut be att få låna en större bil av någon för att min egen bil är för liten. V70:n kan lasta nästan allt! Det som inte får plats i en V70 är så stort att det ändå behövs en släpvagn. Att säga att man inte ska ha en kombi för att "då kör man bara omkring med en massa skräp" tycker jag är en väldigt konstig inställning...i så fall måste man ju köpa en bil helt utan lastförmåga, typ SMART...nej, hur mycket skräp man kör omkring med beror inte på hur stor bil man har utan vad man är för person. Min skuff är alltid tom och välstädad när den inte används! :)

Sen när det gäller utseende så får alla givetvis tycka vad de vill, personligen tycker jag att V70:n är snyggare än S60:n.

I övrigt är båda modellerna helt likvärdiga, alltså motorer, hjulupphägning, inredning, elektronik m.m.

Mvh
/Fred

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]