Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av flaffy
har någon provat att montera en t6 i en 965 a tacksam för alla svar och om ev svårigheter
av metalHJ
Varför inte turboladda den befintliga motorn? Bra mycket roligare projekt då det inte finns original :)

Kan inte tänka mig att ett byte skulle vara så blodigt, det som kan ställa till är väl den elektroniska biten och kraftöverföringen...
av 945S
Är inte T6 tvärställd? Skall du bygga om till fram- eller fyrhjulsdrift? Eller finns det raka växellådor som passar?
Användarvisningsbild
av eccy243
945S skrev:Är inte T6 tvärställd? Skall du bygga om till fram- eller fyrhjulsdrift? Eller finns det raka växellådor som passar?
Finns raka lådor som passar. M90 från 960 efter -95 passar på dom flesta vitblockare. Men det är kanske inte en optimal låda i hållbarhetssynpunkt...
av I.H.P
eccy243 skrev:Finns raka lådor som passar. M90 från 960 efter -95 passar på dom flesta vitblockare. Men det är kanske inte en optimal låda i hållbarhetssynpunkt...
Vilken originallåda är starkare än M90 då?
av I.H.P
945S skrev:Är inte T6 tvärställd? Skall du bygga om till fram- eller fyrhjulsdrift? Eller finns det raka växellådor som passar?
S80 T6 har "samma" block som 960.

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]