Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Stasik skrev:
Är det viktigt att vrida högtalarna rätt?? hörde att man ska ha de in i en sedan medan ut på en kombi.
Det brukar vara att föredra så, men det fungerar rätt bra med suben bakåt i min S60 också. Det bästa är dock om dom kan spela in i kupen genom någon öppning. Man brukar även stämma av basar till en kombi en aning djupare på grund av den större kupen..

Köper du Blaupunktarna så behöver du inte så mycket effekt, dom är hyggligt lättdrivna så mer än 300W/kanal är onödigt. Kanske kan du spara en slant på ett annat steg.

/Thomas
av Stasik
Steget kostar bara 1400 och du får så mycket effekt.
Ett steg som driver 2*300 kostar typ lika mycket plus att jag kan alltid lägga in större högtalare.

aja jag tror jag har fått min fråga besvarad.
Tack

nu måste jag bara hitta hur man drar sladen.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Stasik skrev: nu måste jag bara hitta hur man drar sladen.
Lågnivå på ena sidan av bilen och pluskabel till steget på andra sidan av bilen för att slippa störningar.
av Stasik
Jo det vet jag men frågan är var hur exakt ska man dra. Typ var ska jag dra in den i kupen från motorn.

Undrar en annan sak. Hur bra är det att koppla in 2 steg?? Vill ha en liten till hatthyllan men undrar om batterin och generatorn klarar av det och om man ska dra kablar på någon speciel sätt.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Stasik skrev:Jo det vet jag men frågan är var hur exakt ska man dra. Typ var ska jag dra in den i kupen från motorn.

Undrar en annan sak. Hur bra är det att koppla in 2 steg?? Vill ha en liten till hatthyllan men undrar om batterin och generatorn klarar av det och om man ska dra kablar på någon speciel sätt.
Det är bara att dra in på lämpligt ställe, sen drar du under instegslisterna som brukar va gjorda i plast.

koppla in 2 steg funkar alldeles utmärkt. Dock isåfall behöver du antingen Lågnivå splitter eller om du drar 2par lågnivåkablar.
Och vad det gäller pluskabel till båda stegen så är det lättast att dra en ganska tjock pluskabel bak till skuffen, typ 25m2 kabel och sedan anväder dig utav ett "powerblock".
Användarvisningsbild
av Funk
Biltemas powerblock, säkriongshållare och kablar är väldigt prisvärda, även deras lågnivåkabel är riktigt bra för pengarna..

/Thomas
av Stasik
OK då var jag klar.

Ska beställa allt idag och hoppas på att det kommer tills fredag.

skickar in lite bilder när jag e klar

Tack för all hjälp

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]