Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo360_
Hej

hoppas någon kan hjälpa mig, har ett konstigt fel .när man låser upp bilen klickar det i framdörren.typ som bilen låser up o igen hela tiden ,inga rutor går att hissa upp eller ner,väg temp funkar inte,efter att bilen blir varm funkar allt igen. klicket kommer från vänster fram dörr.

hoppas på att någon vet vad det är

mvh mattias<

bil V70 -01 2.4T
Användarvisningsbild
av blackadder
jag har exakt samma problem utom att det är höger framdörr. carman trodde det var fel på pdm:en, men det vet jag inte vad det är för nåt...

nån annan trodde det var skadade kablar i dörren
av maf
blackadder skrev:jag har exakt samma problem utom att det är höger framdörr. carman trodde det var fel på pdm:en, men det vet jag inte vad det är för nåt...

nån annan trodde det var skadade kablar i dörren
Heter det inte PEM? Passenger-side Electronic Module. Den dator som sitter i höger framdörr och som har hand om t.ex. manövreringen av fönsterhissen, temp-givaren m.m.?

Jag gissar också att något är fel med PEM:en och/eller kablagen till/från denna. Borde gå att läsa ut felkoder för detta.

Däremot tycker jag det låter konstigt om VÄNSTER dörr skulle göra att det är problem att läsa av temperaturen!?
av Knasen
PEM=Petrol Electronic Module=styrenhet för bränslepumpen

PDM=Passenger Door Module=styrenhet för passargerar dörren hö-fram.

Vänster fram dörr =DDM Driver Door Module=styrenhet för förarardörren,
av maf
My mistake! :oops:

Det är så många datorer i dom här nya bilarna att till och med en IT-tekniker som jag blir snurrig :lol:

/Magnus
av Knasen
Bilen består av många styrenheter, så ibland även jag snurra till det, och säga fel :wink:
av Volvo360_
lämna in bilen till volvo i dag ,så vi får se vad dom kommer fram till

hoppas sånt går på granti

mattias
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo360_ skrev:lämna in bilen till volvo i dag ,så vi får se vad dom kommer fram till

hoppas sånt går på granti

mattias
garanti? bilen är ju snart 5 år gammal
av Volvo360_
ja hoppas på att datorera ska hålla lite längre än 5 år i en bil. om det är det som är trasigt.

mattias
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo360_ skrev:ja hoppas på att datorera ska hålla lite längre än 5 år i en bil. om det är det som är trasigt.

mattias
Ja, det gör domockså i dom flästa fall. men alt kan gåsönder.

Det händer ibland när ABS, TSC, ECS m.m […]

Överdriver lite, min har gått 28500, im[…]

Carplay trådlöst?

Hej. Angående trådlös carplay, ci[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen mom[…]