Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Jaha fick nya vitvaror levererade igår, idag var det dags att bränna ur ugnen! Poff! jordfelsbrytaren löste ur.
Slog av ugnen och kollade så det inte var något mer inkopplat på trefasen, slog på jordfelsbrytaren igen och slog på ugnen. POFF.

Dom som levererade grejjerna säger att det inte är felinkopplat eller fel på elen i huset utan att det garanterat är fel på ugnen på spisdelen av den fungerar.
Dom får inte öppna den själva utan electrolux egna personal måste komma hit och laga eller dömma ut den.
Personligen anser jag att om en ny ugn som jag inte hunnit använda och som jag varken kört hem eller kopplat in själv inte fungerar när jag ska använda den första gången så ska det fixas smidigare, dom får komma ut med en ny spis och sen får dom göra vad dom vill med den defekta.
Trodde det var skillnaden på att gå till en fackhandel, men servicen vid problem är tydligen inte vad man betalar extra för längre.

I fortsättningen går jag till Siba, mediamarkt el. dyl!

Bye bye Oxfile och potatisgratäng som jag suktat efter hela dagen.

:( :( :(
Brainded skrev:Bye bye Oxfile och potatisgratäng som jag suktat efter hela dagen.

:( :( :(
Dagens I-landsproblem??? :-O) :lol:

Det är synd om Anders som inte får någon potatisgratäng!! Nån snäll granne kanske kan rädda din dag??

//David
På bild #2 ser du hur jag skär tapeterna ;)

Appropå mat... Jag åkte och handlade. Skulle betala och räckte fram mitt kort, slog min kod och den skrek och ville att jag skulle visa fram mitt leg. Visade det och dom skulle trycka vidare utan kod då nekar den köpet. Försöker igen, samma visa en gång till.
Åker till närmasta bankomat och försöker plocka ut pengar, "Tekniskt fel" :evil:. Går till minuten några hus brevid men samma visa än en gång.
Börjar bli fundersam så jag ringer telefonbanken och kikar så jag verkligen har täckning på kortet så det inte har blivit scammat. Jodå det fanns gott om peningar. Ber om personlig service och får då veta att hela skandiabankens kortsystem ligger nere och att det nog kommer ta några timmar att ordna. Jag hade inte ens en krona i plånboken... kul kväll!

Börjar bli dags att ordna betalkort till något av kontona i någon annan bank.

Sen har jag tydligen satt upp fel tapeter i arbetsrummet :lol: 8)

Svärmor såg det först och såg ut så här :shock: då hon visste hur damen skulle se ut och hon såg nog ut så här: :-O) :-(O) :twisted:

Sen kom hon fram till att dom fick duga ändå
Hur går det med renoveringen? :D Jag har inte sett några nya bilder på ett tag.. :wink: Hoppas du hinner få till spisen ASAP så du kan få i dig lite gomat :P Swedbank är bra att ha och göra med :wink:

/Kalle
Ähh damen blir så mallig om jag kryper till korset och utökar mitt beroende av swedbank.

Finns faktiskt inte så många fler foton:

Ett flyttlass:
Bild

Gamla vardagsrumstapeten:
Bild

Nya tapeter i vardagsrummet, soffan får stå där tills jag hittar något finare och halva rummet är fyllt med flyttkartonger:
Bild

Gamla tapeten i arbetsrummet som jag senare lyckades sätta fel tapet i:
Bild

Sovrummet där det tapetserats och lagts golv, det som är gjort efter detta foto är att jag har hängt upp tv'n och spikat lister, ställt byrån centrerat under fönstret med högtalarna som syns till höger uppställda på varsin sida av den.
Bild

Igår tog jag ett litet break och åkte och kikade på roligare saker:
Bild

Nöjd nu ~kalle~? :)

Nu går jag in i en hård arbetsperiod så det lär inte hända något från min sida de närmsta två veckorna. Målet var att få det beboeligt och det har jag fixat efter en hård veckas arbete.

mvh
Anders
Senast redigerad av 1 Brainy, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: La till en smiley.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]