- mån 01 sep 2008, 17:11
Vidare så är min åsikt att det är betydligt enklare att fylla en vanlig 2,5" hårddisk eller ett USB-minne med musik än att använda Apples krångliga mjukvara, även om spellistorna till Ipoden är bra. Har man inte redan en Ipod så skall man punga ut ytterligare pengar för en, och jämfört med 2,5" hårddiskar så är dom dyra.
Men man kan som sagt inte komma ifrån att Volvostereon (i våra vagnar) är grymt bra att använda, stora bra knappar och enkelt överskådlig...
/Thomas
Moody skrev:Vill du ha kvar orginal-looken så kan jag rekommendera att installera en Ipod-adapter. Har en Ipod med 30 Gb och det räcker till. Och är du är inne på orginal-svängen så antar jag att volvos förstärkare typ PA-200 eller PA-300 går att eftermontera. Byter du sen dörrhögtalarna till något värre så får du ett riktigt trevligt system, med rattknappar som fungerar dessutom.Problemet med Volvos originalapparater är att dom har en skum EQ-kurva för att passa ihop med Volvos egna högtalare , på vissa kan man gå in och ändra den men bara till ett par olika förinställda. Och ingen av dem passar sådär jättebra med ett bra linjärt eftermarknads högtalarsystem. Visst är ipodadptern ett trevligt alternativ, men för ungefär samma pengar får man en t.ex en Pioneer (med alla monteringsdetaljer) som klarar Ipod direkt, klarar USB samt spelar MP3 direkt på skiva.. För att inte tala om att man får lågnivåutgångar med upp till 3-vägs delningsfilter inbyggt om man vill bygga vidare.
Vidare så är min åsikt att det är betydligt enklare att fylla en vanlig 2,5" hårddisk eller ett USB-minne med musik än att använda Apples krångliga mjukvara, även om spellistorna till Ipoden är bra. Har man inte redan en Ipod så skall man punga ut ytterligare pengar för en, och jämfört med 2,5" hårddiskar så är dom dyra.
Men man kan som sagt inte komma ifrån att Volvostereon (i våra vagnar) är grymt bra att använda, stora bra knappar och enkelt överskådlig...
/Thomas
Insert punchline here !_____________________________