Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ena gången när man startar bilen lyser den inte men nästa gång kan den tändas och bilen går lite ryckigt och blir slö..

kan vara tänd i allt från 1 min till 1 timme, men så helt plötsligt slocknar den och bilen går bra igen.

Någon med en ide om vad et kan vara?
Om du drar ur kontakten till LMM så tänds lampan även om din LMM är hel. Märker du ingen skillnad i gången på bilen med LMM i- eller urkopplad så kan det tänkas vara felet. Men mät upp den innan du köper en ny, eller låna av någon som har en likadan och prova i din bil. Det ska vara en med samma nummer.
S70 tdi skrev:Den kan tändas av och till om man har trimmbox. De gör den på min iaf. Om du inte har en trimbox så dra ur kontakten till luftmassamätaren. Tänds lampan då är de troligt massamätaren som e trasig.

Ok.. en fråga isåfall.. hur ser man om man har en trimbox i isåfall? Vart är den inkopplad?
Phantom skrev:Om du drar ur kontakten till LMM så tänds lampan även om din LMM är hel. Märker du ingen skillnad i gången på bilen med LMM i- eller urkopplad så kan det tänkas vara felet. Men mät upp den innan du köper en ny, eller låna av någon som har en likadan och prova i din bil. Det ska vara en med samma nummer.

Ok.. en fråga till dej oxå isåfall.. hur skall värdet vara på lmm:nen samt även på lambdan?

Jag använder en multimeter...
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]