NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Är det vanligt att V50 1.8F har problem med nåt gasspjäll? Råkade nämligen i veckan ut för att jag fick kraftigt nedsatt motorstyrka när jag körde och jag fick upp ett meddelande om nedsatt motorfunktion. Åkte in till verkstan och dom konstaterade rätt fort att det var ett gasspjäll som behövde bytas. Enligt serviceteknikern så är gasspjället rätt känsligt på just den här motorn. Sen visade det sig att det inte helt enkelt att få tag i ett nytt heller då det är minst en veckas väntetid på ett nytt gasspjäll.
av GrandDanoise
Det är kännt att det är känsligt, men inga delar inne... :roll:
Bra service? Bara att beklaga! Hoppas att det löser sig snabbt ändå!

/D
Användarvisningsbild
av CarMan
vanligt vet jag inte om det är, då jag aldrig byt nån. men jag har läst om en service lösning där man gör nått med kontaktstycket (dydligen är det kontaktstycket som är problemet)
av DanneF
Uppar denna tråd.
Mm bil har småryckt i ett par hundra mils körning,
Nyligen så ploppar nedsatt motorfunktion upp till o från, dock går bilen som vanligt och nedsatt motorfunktion försvinner vid omstart av bilen.

Idag lästes felkoder av hos Volvo, fel på gasspjäll eller oxid i kontakt till gasspjäll,
Felkod nollades och bil skall lämnas till ordinarie verkstad när jag är hemma från semester.

Har Carman eller någon annan hört nått mer om detta problem på senaste?
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]