Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krippa
Froggen skrev:Hej!
Enligt Volvo kommer det en buggfix eller en kundfix i oktober.
Är det någon som vet vad den innehåller?
Skall enligt Volvo vara en fix jag saknat, att få informationen i färddatorn kvar efter avstängning av bilen, Bra!.
MVH Froggen
Du skriver "enligt Volvo", var kan man läsa detta?
av riha
Jag har en -09:a, bland de första av 09:orna och det är samma skit i den att den återställer sig varje gång man stänger/startar bilen.
av tunnis
Personligen saknar jag datum i samband med klockan, men det är väll inte heller något man kan hoppas på.

Undrar om de löst problemet med att USB-minnen "nollas" och börjar om från låt1 när man stänger/startar bilen :lol: Inte för att det drabbar mig som saknar IPOD/USB kittet.
Användarvisningsbild
av bylle
Min nollar inte USB-minnen vid omstart av bilen, startar alltid från den plats där man sist slog av bilen (ev diff någon sekund)
av riha
Samma på min, både för usb och ipod så kommer den ihåg dels sista låt, dels var i låten den stängdes.
av tunnis
åfan.

Jag hade planer på att eftermontera USB-sladd (och Ipod) men fick höra av en kollega att hans börjar om på låt 1 vilket gör honom s--tförbannad.
Ska tipsa honom om att det bör finnas någon typ av uppdatering :P

Kanske trots allt ska kosta på mig eftermontage, fast jag tycker det funkar ok med CD-växlare och mp3.

Behöver man en mp3-spelare eller fungerar det bra med typ ett 8GB USB-minne ?
Användarvisningsbild
av bylle
8Gb USB-minne (eller valfritt USB-minne) är den bästa lösningen imho. Jag har inget behov av att lyssna utanför bilen (a'la iPod) och vill inte hålla på tjafsa med separata mjukvaror a'la iTunes m fl för att byta innehåll så för mig känns USB som den absolut bästa lösningen. Är supernöjd!

Lyssnat på ett par olika talböcker i sommar, inga problem att den tappat positionen. Har bara upplevt det en enda gång med en musikfil som var korrupt där den på en viss punkt i låten alltid resettade minnet och började från början, men det var bara att byta ut filen så löste det sig.
av JK24T
Undrar om mjukvaran fixar ryckande automat och struttig fjädring. Sen hade det ju varit bra om mjukvaran även kunde ta bort allt knak och knarr också... jag skiter liksom i om färddatorn visar samma som vid tidigare färd.. för mig är det ett I-landsproblem.. Bryr mig liksom inte om den säger "ingen bätad bak" eller "båda bätade bak"... det gör mig mest förbannad och jag tycker det är barnslig info.. alla har ju inte småbarn. Men en dålig automat får jag kramp av. Men men.. kritik mot "nya" S80N och V70II är som att svära i kyrkan. :)
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]