- ons 03 sep 2008, 22:28
Denna tråd handlade ursprungligen om en trimmad XC70 men jag har bestämt mig för att inte köpa den. Ändrar därför rubrik från Köpa (trimmad?) XC70?! till Köpa XC70?. Diskussionen om - och tips vid köp av - XC70 får gärna fortsätta...
Hej!
Jag hittade hit när jag sökte information om XC70 på Google.
Ni verkar vara många kunniga medlemmar här så jag går rakt på sak :)
Jag är lite sugen på en XC70 och har plöjt igenom hela blocket.se några gånger i jakt på en bra och prisvärd bil. Jag har hittat en 03:a med cirka 10.000 mil på mätaren och ett pris på cirka 155.000 kronor. Den ser väldigt fin ut! Två ägare är det på den varav den första ägaren trimmade bilen hos GIK Turbo (http://www.gikturbo.se). Enligt nuvarande ägare är det nytt avgassystem, ny turbo och chiptrim på bilen.
Min fråga är nu hur pass försiktig man ska vara med trimmade XC70? Är det värt att kolla bilen? Ska jag hitta någon som inte är chippad och "pimpad" med nytt avgas och turbo?
Finns det andra saker som jag ska tänka på inför det eventuella köpet av en XC70?
Det där med Haldex och Visco har jag koll på. Men annars då?
Tacksam för hjälp!
// R.E
Hej!
Jag hittade hit när jag sökte information om XC70 på Google.
Ni verkar vara många kunniga medlemmar här så jag går rakt på sak :)
Jag är lite sugen på en XC70 och har plöjt igenom hela blocket.se några gånger i jakt på en bra och prisvärd bil. Jag har hittat en 03:a med cirka 10.000 mil på mätaren och ett pris på cirka 155.000 kronor. Den ser väldigt fin ut! Två ägare är det på den varav den första ägaren trimmade bilen hos GIK Turbo (http://www.gikturbo.se). Enligt nuvarande ägare är det nytt avgassystem, ny turbo och chiptrim på bilen.
Min fråga är nu hur pass försiktig man ska vara med trimmade XC70? Är det värt att kolla bilen? Ska jag hitta någon som inte är chippad och "pimpad" med nytt avgas och turbo?
Finns det andra saker som jag ska tänka på inför det eventuella köpet av en XC70?
Det där med Haldex och Visco har jag koll på. Men annars då?
Tacksam för hjälp!
// R.E
Senast redigerad av 1 R.E, redigerad totalt 0 gånger.