Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carma
Hej, Jag har en V70 från 2003 där bromsljusen (ej det i mitten, men de på sidorna) går på av sig själva ibland när bilen är parkerad och tändningen av. Hopplöst fel då det bara inträffar ibland, men med resultatet att bateriet är urladdat när man skall starta. Har varit i kontakt med en mindre verkstad som sade att de aldrig sett något liknande och de kunde inte hjälpa mig. Vet någon vad detta kan vara?
Användarvisningsbild
av #27
Troligtvis fel på relät till bromsljuset inte helt ovanligt.

Sitter i elcentralen vänster bak plats RMI5.
av Stefan62
Har haft samma fel....då var det bromslägesgivaren. Dvs den som kopplar ur farthållaren och slår på panikbromsassistenten. Kontakten kostade 95:- och arbetet en 1000-lapp - hutlöst. Men jag började också med att byta bromsljusreläet för 125:-....

Skriv gärna tillbaka vad det var för fel!
av carma
Hej,

Har nu sent om sider bytt relä. Det var glapp i det gamla, om man ruckade lite på det så gick bromsljuset på resp av. Så här långt fungerar det bra med ett nyt relå för 68 kr på Bilia. Nu håller jag tummarna. Tack för all hjälp.
Användarvisningsbild
av CarMan
Stefan62 skrev:Har haft samma fel....då var det bromslägesgivaren. Dvs den som kopplar ur farthållaren och slår på panikbromsassistenten. Kontakten kostade 95:- och arbetet en 1000-lapp - hutlöst. Men jag började också med att byta bromsljusreläet för 125:-....

Skriv gärna tillbaka vad det var för fel!
då borde alla 3 lysena lysa !

så det bör vara relät

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]