Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Spännande!

/L
Användarvisningsbild
av SagaPer
Hei.

Jeg har akkurat kjøpt dette adapteret til min V70 R AWD 1999 modell med SC-901 og Premium Sound System:

http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=852

Husk også å bestille denne kabelen med til Volvo:

http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=779

Jeg betalte med PayPal og pakken brukte 5 dager fra USA til Norge. Måtte betale 25% Mva ved innførsel.

Montering gikk meget greit. Brukte 2 timer. Installerte adapter under hanskerom og la kabel under midtkonsoll bak til armlene. Har nå uttak for iPod og AUX (mini-jack) for vanlig Mp3-spiller. Adapteret bruker 6-cd veksler inngang på SC-901 og du kan styre iPod'en via forhåndsprogrammerte spillelister eller direkte i hele musikklisten. iPod'en lades i bilen.

Total kostnad inkl frakt = 166 dollar = 1.096 NOK + 25% Mva = 1.370 NOK + brukt iPod Mini 4 Gb NOK 900. Total musikkglede for 2.270 NOK.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon.
av fn
Jag har installerat min PA11-VOL. Bilder finns här på Tips & trix-forumet.

Jag fick betala 1225,50 kr + 331 kr för mosms och frakt. Totalt 1556,50 kr. Fick grejorna på fyra dagar. Installerade i torsdags och har hunnit använda den några gånger. Det fungerar bra, bra ljud. iPoden är smidig att koppla in och sen även att ta med sig. Jag styr allt via rattknappar och stereo, alltså inget via iPoden eftersom den ligger gömd under mittarmstödet. Nackdelen blir att det är i stort sett omöjligt att hitta bland sina låtar. Man kan ha fem egna spellistor men eftersom iPoden (30 GB) kan innehålla ca 7500 låtar blir det 1500 låtar per spellista. Det blir en massa skippande frammåt... Tycker ändå detta är bättre, säkrare än att sitta och knappa på själva iPoden.
Användarvisningsbild
av kez_style
fn skrev:Jag har installerat min PA11-VOL. Bilder finns här på Tips & trix-forumet.

Jag fick betala 1225,50 kr + 331 kr för mosms och frakt. Totalt 1556,50 kr. Fick grejorna på fyra dagar. Installerade i torsdags och har hunnit använda den några gånger. Det fungerar bra, bra ljud. iPoden är smidig att koppla in och sen även att ta med sig. Jag styr allt via rattknappar och stereo, alltså inget via iPoden eftersom den ligger gömd under mittarmstödet. Nackdelen blir att det är i stort sett omöjligt att hitta bland sina låtar. Man kan ha fem egna spellistor men eftersom iPoden (30 GB) kan innehålla ca 7500 låtar blir det 1500 låtar per spellista. Det blir en massa skippande frammåt... Tycker ändå detta är bättre, säkrare än att sitta och knappa på själva iPoden.

Hmm det var ganska dyrt... :( och mycket jobb men blir d inte billigare med en FM modulator?
Användarvisningsbild
av Loner
kez_style skrev: Hmm det var ganska dyrt... :( och mycket jobb men blir d inte billigare med en FM modulator?
JO det blir nog billigare med fm-modulator, men då måste man sitta å pilla på ipoden eller annan mp3-spelare.

Med denna adapter sköter man ju allt från steroen / rattknapparna..
helt kanon enligt mig. skulle genast skaffat en jag oxå om jag ägt en ipod.

/L
Användarvisningsbild
av SagaPer
Hei.

Nå har vi kjørt med iPod i bilen i noen uker og dette fungerer faktisk meget bra! Vi har lastet ned iTunes musikkprogram fra Internett (gratis). Dette programmet installerer man på sin PC eller MAC og bruker dette for å organisere musikk og spillelister.

iPod'en ligger i armlenet og der må den ligge når man kjører. Man kan ikke sitte med iPod'en i hånden og velge musikk når man kjører. Det å kunne velge spilleliste og kjøre shuffle (RND) på originalradioen SC-901 er helt OK (radioen velger tilfeldige melodier fra spillelisten på iPod'en). Man kan også velge Neste eller Forrige melodi på knappene på SC-901.

Etter en tids bruk finner man ut hva man ønsker å høre på av musikk og hva man ikke vil ha på spillelistene sine. Da gjør man sine justeringer på spillelisten i iTunes og synkroniserer iPod'en (iTunes oppdaterer automatisk spillelisten og innholdet på iPod'en).

Svarer gjerne på spørsmål dersom noen ønsker å vite mer om installasjon av iPod i Volvo V70 (1998-2000).
Användarvisningsbild
av Loner
FN, hur funkar det med skivval och låtval?

På iopden kan man väl ha obegränsat med mappar och låtar antar jag, precis som vilken hårddisk som helst.

Eller blir man begränsad till 10 diskar med max 99 låtar i varje, eller hur funkar det i bilen?

/L
av fn
Loner skrev:FN, hur funkar det med skivval och låtval?

På iopden kan man väl ha obegränsat med mappar och låtar antar jag, precis som vilken hårddisk som helst.

Eller blir man begränsad till 10 diskar med max 99 låtar i varje, eller hur funkar det i bilen?

/L
Bruksanvisning finns här http://www.discountcarstereo.com/pdf/pa11-vol.pdf
Man kan skapa fem egna spellistor. De listorna måste heta VOLVO1, VOLVO2 osv. I dem kan du lägga hur många låtar du vill. Dessa spellistor visas då som CD1, CD2 osv. CD6 är all musik på iPod. Displayen kan bara visa 99 spår men den börjar om så att t.ex. spår 254 visas som 54.
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:
kez_style skrev: Hmm det var ganska dyrt... :( och mycket jobb men blir d inte billigare med en FM modulator?
JO det blir nog billigare med fm-modulator, men då måste man sitta å pilla på ipoden eller annan mp3-spelare.

Med denna adapter sköter man ju allt från steroen / rattknapparna..
helt kanon enligt mig. skulle genast skaffat en jag oxå om jag ägt en ipod.

/L

Just d ja... glömde bort d :oops: då kanske d e nog värt ;)
av haglöf
Är det någon som vet om generation 5 av ipod fungerar med adaptern? (videovarianten) Har lite beslutsågenst angående dessa tre alternativ:

vanlig ipod med adaptern

ipod g5 med adapter och koppla in videouppspelning på navin

kanske fm-sändare till P910? (snart p990) telefonen ligger ändå bara där i flightmode och jag använder bilens intergrerade.

Bästa vore om det kom en adapter till P990 så man kan använda rattreglagen till den. Ingen som hört något sådant rykte?

Om det hade gått att ändra låtar direkt på ipoden så hade det varit super.... jag menar nu är det ju omöjligt att leta på den låt man vill ha.... :cry:

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]