Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Froggen
Hej!
Tyvärr verkar detta vara felaktiga uppgifter enligt Volvo har dom aldrig sagt detta!!

Enligt Volvo kommer det en buggfix eller en kundfix i oktober.
Är det någon som vet vad den innehåller?
Skall enligt Volvo vara en fix jag saknat, att få informationen i färddatorn kvar efter avstängning av bilen, Bra!.
MVH Froggen
Senast redigerad av 1 Froggen, redigerad totalt 0 gånger.
av riha
Hade ju inte varit helt fel om den sänkt förbrukningen också, hehehe.

JAg stör mig också på att den inte kommer hiåg vilket läge jag senast hade färddatorn på. Jag har inga problem med själva infon däri, men att den inte står kvar på senast valda läge (exempelvis snittförbrukning eller återstående mil) är lite irriterande.
Användarvisningsbild
av kave
riha skrev:H
JAg stör mig också på att den inte kommer hiåg vilket läge jag senast hade färddatorn på. Jag har inga problem med själva infon däri, men att den inte står kvar på senast valda läge (exempelvis snittförbrukning eller återstående mil) är lite irriterande.
Det var exakt det som menades i inlägget ovan :)
av riha
De kan ju lägga till så man kan se motortemp i färddatorn då också. Det stör mig lite att inte kunna se det.
Får man denna "bugfix" vid en vanlig service eller måste man säga till att man har svårt att leva med en färddator som alltid måste ha nya order att visa det den visade innan bilen stängdes av.

Undrar
Henry
Ett hett tips är att tipsa dem om det... :D

Min skall tydligen in för mjukvarufix på de bakre sidoairbagarna, då skall jag se till att få den nya mjukvaran.
Har tyckt det varit riktigt skumt att inte ha visning av motortempen...
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]