Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kudden
Hej.min 740 startar inte fast startmotorn går runt.Kopplar man mitt batteri med ett annat går det bra.Också när man puttar igång den.Detta är för klurigt för mig :???: Vad sjutton beror det på?batteriet verkar ju helt ok ?:-/ Någon som har ett svar :?:
Användarvisningsbild
av marasp
Kan vara för dåligt batteri även om den orkar dra runt. börja med ett annat batteri
kan vara dålig jord,
kan vara startmotorn som börjar ge sig
men börja med det enklaste sakerna
hoppas det kan vara till någon hjälp
av kudden
ok.är 30 mil hemifrån och min pojk använder bilen hemma nu.skall kolla direkt när jag kommer hem.Men snurrar batteriet ,hur kan det då vara dåligt??om det skulle vara problem med jord kabeln...Varför startar den inte :???: Kanske dum fråga :roll:
av SteffeB
Batteriet ger inte tillräckligt till både startmotor och motorelektronik det är därför det funkar med ett extrabatteri.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Testa med att "extra"-jorda motorn... Koppla en startkabel mellan minus på ditt batteri (i bilen) och insug (eller annan bra jordpunkt på motorn).
Blev det någon förbättring?
av kudden
Fick byta batteri.Första gången jag varit med om att ett batteri som gör att startmotorn snurrar,men inte startar.Tack :-)-)
Användarvisningsbild
av lilleman
kudden skrev:Fick byta batteri.Första gången jag varit med om att ett batteri som gör att startmotorn snurrar,men inte startar.Tack :-)-)
ibland kan man verkligen klia håret av sig över biljäklar :lol:

mvh/roger :D
av kudden
Ja det kan man verkligen göra lilleman.Har förresten varit i lövestad i en månad.Inte så jättelångt från dig.Bodde i malmö och jobbade i lövestad.Simrishamn verkar vara mysigt tycker jag.Detta har ju inte med forumet att göra..men ändå :)
Stefans 968

Vart installerat idag. IMG_1377.jpeg

Elpriset

Igår sa Sverigedemokraterna och Liberalerna […]

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]