Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tflex skrev:Måste bara ställa frågan. Ni som beställt V70 2,5FT, kommer ni att hålla er till 16"?
Jag funderat på det en längre tid och kommer inte köra något annat än 16" Det blir ett jobbigt läge om man åker på en flygande besiktning.
Vill inte bli återbetalningsskyldig på förmånsvärdet, inte riktigt värt det.
Det är ju trotts allt en V70, det är skitsamma för mig om det sitter 16" el 17 tum.
18" på en V70 luktar lite 40 års kris :-)
VIT 2,5FT Summum skrev:
Tflex skrev:Måste bara ställa frågan. Ni som beställt V70 2,5FT, kommer ni att hålla er till 16"?
Jag funderat på det en längre tid och kommer inte köra något annat än 16" Det blir ett jobbigt läge om man åker på en flygande besiktning.
Det är ju trotts allt en V70, det är skitsamma för mig om det sitter 16" el 17 tum.
Ja, eller som att sminka en gris :D

Själv kommer jag att köra på smakfulla 17"......
Arese skrev:
VIT 2,5FT Summum skrev:
Ja, eller som att sminka en gris :D

Själv kommer jag att köra på smakfulla 17"......
Ja visst är det sjysstare med 17-tummare än 16-tummare... Kan dock lägga till för alla som är lika fega som jag att Atla-fälgarna (som jag såg för första gången i verkligheten idag när jag hämtade ut min bil) är betydligt snyggare än Creon och även snyggare än Naos. Tycker att hjulen/fälgarna fyller ut de stora hjulhusen lite bättre än med dessa båda äldre 16-tummare.

Kan för övrigt informera om att min bil nu efter ytterligare krypkörning i Stockholms innerstads måndagsrusning ligger på 20 L/100 km jämnt efter sammanlagt 1,5 mils körning. Med bensin...
Savile grey 2,5FT skrev:Kan för övrigt informera om att min bil nu efter ytterligare krypkörning i Stockholms innerstads måndagsrusning ligger på 20 L/100 km jämnt efter sammanlagt 1,5 mils körning. Med bensin...
Volvo skriver 15,1 l/100km, Volvo V8 18 l/100km :mrgreen:

/Kalle
Savile grey 2,5FT skrev: Kan för övrigt informera om att min bil nu efter ytterligare krypkörning i Stockholms innerstads måndagsrusning ligger på 20 L/100 km jämnt efter sammanlagt 1,5 mils körning. Med bensin...
Kolla under motorhuvud så att volvo itne monterat in en V8 istället för 2.5FT! :lol:
Pratade med en säljare på Bilia ang fälgar till V70 2,5ft. Han rekommenderade starkt att man ska hålla sig till 16".
Menade på att 16" fälgarna är noga utprovade av Volvo, med hänsyn till bilens fjädring, tystare gång osv. Ligger det någon sanning i det? Han har ju ingen anledning att inte tala sanning då jag först ville köpa en komplett uppsättning med 17" hjul. Men som sagt han rekommenderade mig att hålla mig till 16". Någon som vet hur det ligger till?
Tflex skrev:Pratade med en säljare på Bilia ang fälgar till V70 2,5ft. Han rekommenderade starkt att man ska hålla sig till 16".
Menade på att 16" fälgarna är noga utprovade av Volvo, med hänsyn till bilens fjädring, tystare gång osv. Ligger det någon sanning i det?
Av dom bilarna jag har sett från Volvo har nästan alla haft 18" Fortuna Diamond Cut. Vita V70 2.5FT summum.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 30
Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]