Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hej. Köpte mig en Volvo 144DL -70 automat med endast 19800mil på mätaren. Den är lite små sunkig men efter en del arbete skall den bli fin igen:D Det sitter Slotsmags fälgar på som skall putsas upp lite osv.

Bilen besiktades i Juni med Följande tvåor:
1: Dörr bak vänster går ej att öppna
2: Bromsvärkan fram ojämn
3: Avgassystem upphängning bristfällig
4: Bärarm fram vänster övre rostskadad

Här kommer lite bilder :twisted:

Bild

Bild

Bild

Bild

Men efter lite arbete kommer den bli rikrigt fin
Senast redigerad av 4 Volvo 144DL - 74, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Är målet att försöka hålla den orginal eller är det något som skall göras om?

Är det mycket rost undertill förutom bärarmen då. Man ser ju lite på sidan.
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Skall försöka hålla den original, så gott det går... men Slotsmags fälgarna är ej original men det är nog det enda som inte blir original... och fälgarna passar så bra på bilen så dom vill ja behålla:D
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Nu har man pillat lite med bilen^^ Har lyckats öppna bakdörren... var lite knepigt men för den händiga finns inga hinder :twisted: sen har jag satt dit nya avgasgummin, så nu kan SBP inte klaga på de iaf... har även kommit fram till att ja måste byta tätningar i bromsoket vänster fram... kolvarna går mkt trögt, så skall inhandla lite ikväll:D

Bokade för övrigt tid för besiktning på Onsdag kl 10:00 :twisted:

Men skall se om ag kan lappa ihop baljan lite provisoriskt till besiktningen... har inte hittat någon balja så att jag kan byta:(
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
jaa de har ja... är ett hål i den... men har en komplett framvagn från en annan 140 som jag skall ta bärarm från, den är i mkt gott skick så bara att montera dit...imorgon skall jag plocka isär oket och ev. montera 2nya slangar och hoppas på att det kommer att bli jämnare bromsvärkan...
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
har fått en liten idé :shock: funderar på att göra kiruna cab av 140:n :twisted: Men kanske är dumt... men skulle vara ltie kul ändå...
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Som jag har förstått så är en kiruna cab utan suflett... man tar av taket och åker utan:D

Måste nämligen byta båda trösklarna, båda bakre skärmkanterna + vänster balja... så har stora planer på att göra en cab av den o svetsa igen dörrarna :twisted:

Hej Har köpt Volvo Original lasthållare[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)

Tror jag får ca 0.8 ur min GLT annars vid la[…]