Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lindh_
Hej,

Ändrar Ämnet då jag nu bestämt mig för att behålla orginalstereon och montera Ipodadapter istället.

Planerar att byta stereo i bilen. Har nu en HU-603, men funderar på att byta ut den (högtalarna skall även dem bytas runtom)
Osäker på om man skall bevara "orginal-looken" och satsa på en "volvo orginal" eller ej.

De stereos som jag velar lite mellan är "HU-803/HU-850" eller "ALPINE IVA-W505 (eller liknande).
Tänkte om man kunde få lite tips och åsikter på vad jag skall köpa, vad som kommer att "se bäst ut".

Tack på förhand!

//Lindh
Senast redigerad av 1 Lindh_, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
"Se bäst ut" är väl en smaksak, sj tycker jag det är snyggare att ha orginal, det fyller liksom ut mer än vad en vanlig stereo gör.. Men sen att du saknar i stort sett alla morderna grejer är ju helt klart ett avbräck, vad är det för årsmodell???
Användarvisningsbild
av Funk
Vill du köra MP3, ansluta Ipod, hårddisk och liknande så är svaret givet. Byt till en bra eftermarknadsstereo. Volvos apparater är bra men rena stenåldern jämfört med vad 2500:- köper dig på eftermarknaden. Och då menar jag 2500:- inklusive monteringsdetaljer...
Enda undantaget kan vara om du har fast monterad telefon, och/eller absolut vill använda rattknappar till stereon.

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Idealet vore ju att ta volvostereons front och eftermarknadssteron innehåll och sy ihop.
Användarvisningsbild
av Funk
VolvoB20 skrev:Idealet vore ju att ta volvostereons front och eftermarknadssteron innehåll och sy ihop.
Och gärna radiomottagaren, för Volvos är väldigt bra..

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Funk skrev:
VolvoB20 skrev:Idealet vore ju att ta volvostereons front och eftermarknadssteron innehåll och sy ihop.
Och gärna radiomottagaren, för Volvos är väldigt bra..

/Thomas
Inte min HU-650, det är nog den svagaste jag haft av alla bilar jag ägt. Stationer jag kan lyssna på i de andra bilarna går knapp in överhuvudtaget. Tex DR Bornholm, funkar i andra bilar men hörs inte i HU-650. Men det är kanske glasantennen som är skit i jämförelse med spröt.
Användarvisningsbild
av Lindh_
Mini_ice skrev:"Se bäst ut" är väl en smaksak, sj tycker jag det är snyggare att ha orginal, det fyller liksom ut mer än vad en vanlig stereo gör.. Men sen att du saknar i stort sett alla morderna grejer är ju helt klart ett avbräck, vad är det för årsmodell???
'
sant, därför jag är lite osäker på om jag skall sätta en annan än orginal, de jag funderat på är Dubbel-DIN så det kommer att fyllas med en 7" skärm..
Det är en -04
Användarvisningsbild
av Lindh_
Funk skrev:Vill du köra MP3, ansluta Ipod, hårddisk och liknande så är svaret givet. Byt till en bra eftermarknadsstereo. Volvos apparater är bra men rena stenåldern jämfört med vad 2500:- köper dig på eftermarknaden. Och då menar jag 2500:- inklusive monteringsdetaljer...
Enda undantaget kan vara om du har fast monterad telefon, och/eller absolut vill använda rattknappar till stereon.

/Thomas
Jo, det är ju det som lockar. 2500 kostar inte den jag tänkt på, den ligger på ca 10-12 eller något billigare om man tar den från utlandet. Har även kollat på kinaimport från ex chinavasion.com, men vet inte om man "vågar" köpa en sådan, om man får vad man betalar för, så kanske det inte är någon vidare kvalité på dem.. fast jag har aldrig beställt därifrån, så jag vet inte heller.., telefon har jag inte monterad i bilen, rattknapparna för stereon kan jag leva utan.
Användarvisningsbild
av Lindh_
Mm verkligen, har även funderat på något sådant, det vore ju det bästa.
av Moody
Vill du ha kvar orginal-looken så kan jag rekommendera att installera en Ipod-adapter. Har en Ipod med 30 Gb och det räcker till. Och är du är inne på orginal-svängen så antar jag att volvos förstärkare typ PA-200 eller PA-300 går att eftermontera. Byter du sen dörrhögtalarna till något värre så får du ett riktigt trevligt system, med rattknappar som fungerar dessutom.
Generator Pv 444

Laddpänningen är för låg och […]

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]