Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tamtam
Hej era råd och erfarenheter uppskattas!
Har 97a V90 multilink automatisk nivå utjämning 11600 mil på klockan.
Får bilen stå några timmar börjar baken att hänga lite, kör jag den pumpar den upp sej ganska omgående till normalt läge i övrigt känns den bra i bak.
Lite visset brukar ha båtkärra i bak som kopplas på mer eller mindre direkt har allt i garage med backar uppför bilen har inga problem om jag kört den innan med frigången men tar i om den inte hunnit pumpa upp sej känns onödigt att behöva åka ut en sväng innan, några tips/råd skulle byte av de dyra dämparna hjälpa?
Om så var hittar man de bäst och billigast?
Finns det rent av någon möjlighet att förstärka bakvagnen tycker den går lite lågt ibland kultrycket är normalt.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ju så nivåregleringen fungerar, du måste köra lite innan den kommer upp. Men den borde inte sjunka under normalt när den står olastad... Titta efter om dämparna läcker olja. Det finns ett provkörningsschema för att testa dämparna. Mät mellan skärmkanten och fälgkanten längst ner. Kör en sväng, mät igen. Lasta 150 kg, mät. kör igen, mät. Kolla hur mycket måttet ändrar sig, och skillnad mellan höger/vänster. Ska se om jag kommer ihåg att plocka fram siffror på det i morgon.
Stefans 968

Vart installerat idag. IMG_1377.jpeg

Elpriset

Igår sa Sverigedemokraterna och Liberalerna […]

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]