Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har ett gäng vandaler gått lös på ett projekt jag har, krossade framrutor + vindrutan..

Och jag hittar fan i mig inga rutor från de årsmodellerna.. (75-78)
Passar rutorna från nyare modeller? Kan jag ha sån tur?

Och räcker det med att byta främre kardanen om man byter från en m45 till en m47?

Tack på förhand =)
//Wille
Rutorna är dom samma, det som skiljer är att dom nyare är lite lätt tonade.
Det skiljer även på monteringssätt på den lilla trekantsrutan, men hurvida rutan är densamme eller ej kan jag dessvärre inte svara på.
Det kan räcka med att byta den främre delen av kardanen, men det förutsätter ju att det är samma typ av kardan, det finns två olika grovlekar på dessa. M47 har den grövre medans de äldre M45 har den tunnare.
Kardan är balaserad ihop, så det är mindre risk för vibrationer om du byter hela. Och splinesen ska ihop på samma ställe, så märk innan du drar isär.
hej det bästa e att byta hela kardanen till den grövre. samma medbringare på gamla bakaxeln det som skiljer e att det e lite mindre bulthål i gamla axeln..går att borra upp om du e försiktig till 9 millimeter om jag kommer ihåg rätt ...har gjort det o det fungerar utmärkt. :)

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]