NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrsan-6
Har en offert liggande på en C30 2,0D kinetic -09. Inklusive vinterdäck på tillbehörskampanj så blir rabatten 13,6%.

Verkar vara rätt taskigt orderläge. Leveranstiden är nu nere i 6veckor.

Kampanjen i helgen innebär tydligen att man får en kaffebryggare på köpet =)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jaha det var ju inte riktigt det jag hade tänkt mig kanske.
Jag vet inte vart Tele58 får 10 000 på bil och 10 000 i trogen kund rabatt ifrån..

Nåväl, nu ska jag ut till Volvo o testa 2.0D powershift. Sen blir det påskriv av ny V50 r-design Momentum med premium sound och diesel D5. Tror det en väldigt bra till mig.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Hej, nej det blev något bättre :D

Specifikation...........................Försäljn pris...Rabatt.....Kundpris
Volvo V50 D5 manuell Momentum....288900............9,9%.....260233.
Svart metallic 452........................6900...........14,4%........5917.
R-Design paket S40/V50................24500............7,0%......22785.
Lågt Sportchassi..........................1450...........11,0%.......1290.
Ljudanl: Premium sound................17500.............7,4%......16200.

Tillbehör för 10 000

Takspoiler färganpassad 452 Svart metallic 4575 varav jag får betala 1975kr själv.
Resten ingick i erbjudandet.
Mattsats gummimattor
USB / Ipod interface
Ipod hållare
Avbländningsbar innerbackspegel.

Jag fick bagagrumsmatta, 1Kg kaffe och en kaffebryggare gratis :P

Bilen kostade med all utrustning 352 006kr
Jag får betala 308 400kr
Jag känner mig faktiskt nöjd med affären. Bilen kommer om 6veckor.

Något som gjorde mig förundrard var att jag var tvungen att välja till takspoliern då den inte ingick i D5 längre, någon som vet något om detta??
I värsta fall får jag en takspoiler monterad från fabrik och en som ligger i skuffen.
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nej jag vet och det är ju bra. Vem behöver en 6-cd växlare när man har ipod interface och cd spelare som klarar MP3.

En annan sak. Det står Dual xenon på ordesedeln. Vad är detta, är det xenon i både hel och halvljus ????
För bara 10 dagar sen stod det på offerten bi-xenonljus, något som är nytt i Momentum?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Då svarar jag på min egen fråga. Hittade detta på volvocars.se

Dual Xenon-ljus
Strålkastarna kombinerar separata reflektorer för att ge ett jämnt och effektivt ljus under alla förhållanden. För ännu bättre sikt i mörker finns tillvalet Dual Xenon-ljus gasurladdningslampor. Jämfört med konventionella halogenstrålkastare ökar Dual Xenon-ljuset synfältet med cirka 230 %. Det innebär att du har ytterligare 45 meter på dig att bromsa. Dessa strålkastare anpassar automatiskt vinkeln mot vägen efter bilens lastförhållande – och även vid kraftig acceleration eller inbromsning.

Om jag tolkar detta rätt så är det xenon lampor i både hel och halvljus nu.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
FiddeUBC skrev:Då svarar jag på min egen fråga. Hittade detta på volvocars.se

Dual Xenon-ljus
Strålkastarna kombinerar separata reflektorer för att ge ett jämnt och effektivt ljus under alla förhållanden. För ännu bättre sikt i mörker finns tillvalet Dual Xenon-ljus gasurladdningslampor. Jämfört med konventionella halogenstrålkastare ökar Dual Xenon-ljuset synfältet med cirka 230 %. Det innebär att du har ytterligare 45 meter på dig att bromsa. Dessa strålkastare anpassar automatiskt vinkeln mot vägen efter bilens lastförhållande – och även vid kraftig acceleration eller inbromsning.

Om jag tolkar detta rätt så är det xenon lampor i både hel och halvljus nu.
Det är nog som du säger dubbla xenonlampor :-O)
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger.
av dali
FiddeUBC skrev: Bilden kostade med all utrustning 352 006kr
Jag får betala 308 400kr
Dryga 12% rabatt från listpris, låter helt OK i mina öron. Skulle förmodligen ha varit "omöjligt" bara för några månader sedan, Volvo vill verkligen sälja bilar nu.
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]