Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tflex skrev:Min bil är färdigbyggd! Hur lång tid brukar det ta från färdigbyggd till utleverans från handlaren.
Nu står det prel lev v38, känns lite långt fram?
Mycket tillbehör att eftermontera? Annars bör det ta ca 1 vecka efter att din återförsäljare har fått den.
Jag har inget som ska eftermonteras, med tanke på förmånsbeskattning osv tar jag det separat vid ett senare tillfälle. Men som sagt bilen står i läget färdigbyggd, och prel lev v38. Menar de prel lev till åf? Eller
menar de slutleverans till mig?
De menar slutleverans till dig.

Min bil tog ca 7 dagar från färdigbyggd till att den stod på ÅFs parkering. Därefter tog det ytterligare ca 10-12 dagar till leverans pga utrustningsmontering (GPS, ipod/usb-anslutning, motorvärmare och drag) samt en liten miss på produktionsbandet som gjorde att ÅF var tvungen att byta bakdiff innan leverans.
Min har stått hos Bilia Haga Norra sen i torsdags. De är mottagningscentral för flera anläggningar i Stockholm och tydligen är de överbelastade pga "ketchupeffekten" som FT-förseningen orsakat. Får hoppas på leverans nästa vecka...
Läste en annons i min lokala tidning. Där det står att alla som köper en ny v70 innan sista september får tillbehör för 10.000:-. Detta borde väl gälla även mig? Har som sagt beställt en V70 2,5FT som förmodligen levereras nästa vecka. Bilen ska leasas på bolaget. Tror ni erbjudandet gäller även leasingbilar. Och det borde väl gälla även mig, då affären tekniskt sett inte är genomförd. Vad tror ni? Någon idé att gå på säljaren...
Tflex skrev:Läste en annons i min lokala tidning. Där det står att alla som köper en ny v70 innan sista september får tillbehör för 10.000:-. Detta borde väl gälla även mig? Har som sagt beställt en V70 2,5FT som förmodligen levereras nästa vecka. Bilen ska leasas på bolaget. Tror ni erbjudandet gäller även leasingbilar. Och det borde väl gälla även mig, då affären tekniskt sett inte är genomförd. Vad tror ni? Någon idé att gå på säljaren...

Jag försöker själv! låt mig veta hur det gick!
Pratade precis med säljaren. Han skulle kolla med regionschefen. Men trodde inte det gällde bilar som
redan låg i orderstocken. Men som sagt, jag meddelar hur det går. Du kan väl göra detsamma...
Tflex skrev:Läste en annons i min lokala tidning. Där det står att alla som köper en ny v70 innan sista september får tillbehör för 10.000:-. Detta borde väl gälla även mig? Har som sagt beställt en V70 2,5FT som förmodligen levereras nästa vecka. Bilen ska leasas på bolaget. Tror ni erbjudandet gäller även leasingbilar. Och det borde väl gälla även mig, då affären tekniskt sett inte är genomförd. Vad tror ni? Någon idé att gå på säljaren...
Det bindande avtalet mellan säljare och kund träffas när man kommer överens om villkoren. I sak när man skriver under köpeavtalet och när detta sedan bekräftas Det är då bindande för båda parter. Vill säljaren seden sänka sitt pris brukar han kunna komma överens om köparen om detta men i praktiken är det nog vädligt ovanligt. Det köpeavalet kallas vid köp hos Volvoåterförsäljare återsedel om jag minns rätt. Kunden förbinder siig att betala ett visst pris och säljaren förbinder sig leverera en bil enligt viss specifikation men samtidigt friskriver han sig för både det ena och det andra. Men alla läser natrurligtvis baksidestexten. :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 30
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]