Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:
bjompa skrev:
Njao... ett par mil över nu :mrgreen:
Jo men de e ju lugnt. Bytesintervallen är väl 15500 om jag inte minns fel.
Hmm ja de är mycke möjligt... Den ska ju in nästa vecka iaf så de spelar ju inte så stor roll.. hinner inte åka så mycka iaf.
Användarvisningsbild
av bjompa
Fan vilken döperiod man verkar vara inne i nu.. de är inget som händer me bilen, tänkte ja skulle ha köpt lite färg för att lacka handtagen å ev kjolarna i helgen men de blir väl inge me de heller...
Jag ska ju till Leksand idag å titta på hockey.. 8) Jag ska gapa å skrika på Norra stå tills ja tappar rösten för idag är de kaffesumpen Brünäs som står för motståndet....
Alltid trevligt me lite derby så här på försäsongen..
Användarvisningsbild
av bjompa
Brainded skrev:Senast jag var på hockey så var det sista matchen i kvalserien och jag vill dra mig till minnes att "kaffesumpen" krossade Leksand som fick spela kvar i den däringa lekstugeserien.

Hoppas du får upp motivationen för bilen, alltid roligt att se uppdateringar!
Jo så kanske de va, men ja måste säga att dom hade nog lite väl mycke hjälp av hemmadommaren :-(O) ... Men skit i de nu..

Jo ja hoppas på de ja me men ja är väl i nån slags formsvacka förtillfället... ??:-/
Användarvisningsbild
av bjompa
Nu är servicen gjord å bilen går som en dröm, ska tillbaka till verkstan idag å göra upp. blir intressant å se va detta kommer kosta.

Sen ska ja köpa mej nya belägg till bromsarna fram, är de nån som har koll på om man gör på samma sätt fram me kolvarna som man gör bak, asså men pressar samtidigt som man vrider runt kolven för att få tillbaka de..??..??
Användarvisningsbild
av Tomas88
bjompa skrev: Sen ska ja köpa mej nya belägg till bromsarna fram, är de nån som har koll på om man gör på samma sätt fram me kolvarna som man gör bak, asså men pressar samtidigt som man vrider runt kolven för att få tillbaka de..??..??
Ja så gör man. Smidigast är om man har ett bromskolvsverktyg. Har själv ett från Biltema. Men det är alltså samma procedur som bak.
Användarvisningsbild
av bjompa
Tack för de, nu slapp ja bläddra i GDS-handboken... :lol:

När ja bytte bak sist så tog ja ett av dom gamla beläggen, borrade ett hål på mitten å skruvade i en ganska lång å grov skruv, me den kunde man skruva/pressa samtidigt som en annan vred kolven.. Lite svårt att göra själv men de funkar om man är 2.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 39
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]