Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Ampy skrev:Hahahha den va bra grabbar Mathiass vitsen med denna tråd är att Det är bara VOLVO OCH VOLVIA SOM HAR DET SÅ ! Kapisssss
Det är så iriterande så det skriker om det!! Ingen annan Bilmärke som sammarbetar med olika försäkringbolag har det så, KÖP DIN BIL I SVEGIE SPELAR INGEN ROLL ÅF eller PRIVAT DET SKA VARA SAMMA VILLKOR!!!

EN SAAB HAR BÄTTRE VILLKOR NÄR DET GÄLLER FÖRSÄKRING EN VOLVO och Saab ska ju vara minndre en Volvo Skabb som saggt!!
När man tillverkar en bil så står man bakom den spelar ingen roll om den är köppt på ÅF-VOLVO (rättvisan kallas det för)
Men man vet ju alldrig Volvia vill ju inte att man köper en bil som är bättre skick privat. Köp din bil PÅ VOLVO ÅF och va så säker att den kära bilen är bättre skick en privat, Volvo verkstad har kollat genom bilen så att den inte börjar brinna :P!!!!
Nej Volvo handllaren tar in din bil i innbyte tvättar den grymmt bra massor med kosmetika och ställer ut den (DET ÄR DET ÄNDA), sen sak dem ha 30 tusen mer DYR TVÄTT HAHAHAHAH
Kan ju inte annat än att säga - det är Otroligt vad du är insatt i hela bilvärlden..!
Pinsamt vad mycket åsiker du kan ha utan att veta något allt om det du pratar om.
För enkelhetens skulle tycker jag du borde köpa dig en cykel, alt åka buss i framtiden så slipper
du att bli besviklen och lurad av alla. Eller ett annat alt är ju att du struntar i att ha försäkring överhuvudtaget - bolaget lurar dig ju bara ändå.
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag kan sägga att jag kommer byta nu! Folksam gav mig ett par 100 kr dyrare men mycket mer får man ex: 14 000 Mil motorskada;)
Jag kanske ska annvända min cykel mer, man vet alldrig att bilen är säker, menar den är ju inte köppt hos en VOLVO ÅF hahahaha den rasar väl. Ja jag kommer alltid strunta i dåliga fösäkrings VILLKOR !!!!
Jag fattar inte varför fösvara VOLVIA ELLER VOLVO HAR NI AKTIER DÄR ELLER HAHAHA dem hamna ju bland 10 Sämsta bilar änligt tester och med så dåliga försäkringsvillkor så är det KRIS. HAHAHAAHAH
Senast redigerad av 1 Ampy, redigerad totalt 0 gånger.
Man kan inte tvinga de som inte vill förstå att förstå, vilket denna tråd visar tydligt, när man sedan ser språkfärdigheten som visas upp här, så har iaf jag inga problem att förstå varför somliga inte läser igenom försäkringsvillkor innan de accepterar dessa.

Mvh
Ola G
Håller med Ola G! :-)-)

Handlar man dessutom hos en aukt. volvo ÅF så brukar man få andra garantier utöver om man väljer Volvias försäkring.

För mig slutade kalaset så här!

Kollade på en C30 2.0 -07 2560 mil.
Dom prissänkte 15% till 138500:- (Notis: Då hade jag redan bestämt mig för 163000kr så det blev en glad överaskning)

Med Volvias försäkring (halv 2160:-) fick jag två års full garanti på allt utom slitagedelar. Hittills har jag lämnat in bilen för en knarrande stol och vibrationer.. fick dessutom en lånebil som jag inte behövt betala soppa för. Dock så tror jag det stod att dom var tvugna att låna mig en bil om mitt yrke krävde det.. så att vara brandman gav mig lite extra för en gångs skull 8)

Så totalt.. 2160:- då har jag en helförsäkrad bil (inkl. vagnskadegaranti) plus två års full garanti på all elektronik, motor, pumpar etc.

Volvia har hittills varit grymt bra att ha med att göra och jag kommer garanterat att handla mina bilar hos Volvos ÅF i framtiden!

/Christian

PS http://www.rebil.se Där köpte jag bilen..
av flink
Appropå besvikelse i allmänhet och Volvia i synnerhet så ringde jag dom här om dan och frågade ang. att ha bilen i eget låst garage som de flesta (alla andra?) försäkringsbolag ger extra rabatt för men tydligen inte Volvia!?
Varför frågade jag personen i kundservice?!
-Därför att vi bara har rabatt för dom som bor i villa, då dom har bättre uppsikt över sin bil.
Vad är det för idioti???
När jag inte hade garage så hade jag bilen mitt framför köksfönstret, och det är sällan jag ser en villaägare som har "bra uppsikt" över sin bil. Oftast står den i en undanskymd carport eller på en garageuppfart som är näst intill omöjlig att se inifrån huset.

Om jag då har bilen inlåst i ett eget låst garage nattetid så borde den rent logiskt sett vara mer skyddad.
Men det är ju bara min åsikt, och tydligen inte Volvias.

Detta är första gången jag har Volvia som försäkringsbolag, så vi får väl se vart det här slutar. Jag hoppas dom inte är så bångstyriga med konstig logik som dom gett sken av.

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]