Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robin745
Hej

kan man packa om styrväxeln eller är det bäst att köpa nytt / bättre beggad?

min servo har börjat strula det läcker servo olja typ ofta så jag har listat ut att det strul med styrväxeln efter att ha hissat upp bilen och sett oljeläckaget.

kan man på någe sätt packa om den så den blir tät igen eller ska jag köpa nytt?

art. nr och vad/vart man ska/kan köpa är jag tacksam om jag kan få som info
av *pettson*
Robin745 skrev:Hej

kan man packa om styrväxeln eller är det bäst att köpa nytt / bättre beggad?

min servo har börjat strula det läcker servo olja typ ofta så jag har listat ut att det strul med styrväxeln efter att ha hissat upp bilen och sett oljeläckaget.

kan man på någe sätt packa om den så den blir tät igen eller ska jag köpa nytt?

art. nr och vad/vart man ska/kan köpa är jag tacksam om jag kan få som info
Tyvärr blir det till att inhandla en annan styrväxel. Det du behöver göra är att anteckna namnet på din styrväxel och sen gå in på bildelsbasen eller lagabasen för att hitta en annan.
Förvisso har även volvo och andra nya sådana men det är en fråga om hur mycket pengar man vill lägga ut. Dom är inte gratis varesej som nya eller begagnade tyvärr.
Användarvisningsbild
av lp1965
jag hällde i Omega 3000 tror jag det heter, det blev tätt iaf...detta är väl kanske bara en tillfällig lösning, men det har vatt tätt i 2 månader nu:-)
Användarvisningsbild
av lp1965
ja..det kostar dock 400 kr för 4-5 deciliter, finns på mekonomen...läs nog på baksidan bara, det ska inte vara mkt man häller i...
av EvilAngel
Byt den det lönar sig i längden.
Jag köpte en för 1200 på bildemo, sen var det bara att mecka. Det tar lite tid men det går om man kollar noga på all fästpunkter, Och för guds skull!!! Sänk ner bakre delen av motor så sparar du en hel dag med att försöka få ut/in den igen.
Jag höll på att slita av mig håret innan jag komm på knepet:)

Lycka till!

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]