- ons 27 aug 2008, 08:00
#213716
Jag har tidigare använt volvos orginal lackstift (med färg samt klarlack - det är en metallic) för att laga mindre stenskott på huven. Det fungerar bra enligt instruktionerna. Tittar man noga så syns det men det blir hyggligt snyggt och jag är i första hand ute efter att få tillbaks rostskyddet. Djupare stenskott är även grundade med Biltemas zinkprimer.
I vilket fall, nu har jag två längre repor på dörrarna, något som roat sig med att dra en nyckel eller så. Dessa repor lyckas jag inte alls med!
Enligt instruktionerna ska ytan vara ren, lackfärgen på, vänta tio minuter, gnugga bort överflödet. Problemet med reporna är att när jag gnuggar bort överflödsfärgen så försvinner *all* färg, även nere i repan. Jag har provat att vänta något längre, men då börjar det bli svårt att gnugga bort överflödsfärgen helt och jag vill knappast att allt ska torka in/härda när det också lätt hamnar något utanför repan.
Gör eller tänker jag fel??
I vilket fall, nu har jag två längre repor på dörrarna, något som roat sig med att dra en nyckel eller så. Dessa repor lyckas jag inte alls med!
Enligt instruktionerna ska ytan vara ren, lackfärgen på, vänta tio minuter, gnugga bort överflödet. Problemet med reporna är att när jag gnuggar bort överflödsfärgen så försvinner *all* färg, även nere i repan. Jag har provat att vänta något längre, men då börjar det bli svårt att gnugga bort överflödsfärgen helt och jag vill knappast att allt ska torka in/härda när det också lätt hamnar något utanför repan.
Gör eller tänker jag fel??