Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av PEK
Heja alla!
Funderar lite smått på att köpa mig en navigator men vilken skall jag ha? Den ska vara så liten att jag kan ta den med mig på stan för att hitta tillbaks till bilen men samtidigt ha bra funktioner, jag vill t.ex gärna ha lite extrafunktioner såsom att möta bilens fart (men det kanske alla kan?). Eftersom köpet sker för att tillfredsställa prylgalenskap och inte ett verkligt behov ska den helst inte vara för dyr. Är det någon som har en idé om vilken navigator jag ska ha?
/Per
av Teemu
Jag köpte mig en sådan här i slutet på sommaren för knappa 3500kr.

http://www.navman.com/land/products/pin570/index.html

Den har allt jag kan tänka mig att en GPS bör ha - hastighet, ETA, 3D och 2D navigering mm...

Finns en del andra fabrikat också på marknaden med samma funktioner.
av Noodles
Navman ICN520 lutar det åt för min del, finns från ca 3500:-
(ca 4500:- med detaljerade Europa kartor)
av Frigge
Jag har en Mio 168 med Destinator PN i,fungerar suveränt. Fördelen med PN är att det är fullskärmsvisning (Om man vill) knapparna på skärmen tonas ner så man knappt ser dom efter några sek. Kan helt klart rekomendera den handdatorn o det programmet.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av frilins
Jag valde den billigaste Navman på Onoff c:a 2800:- och den fungerar utmärkt!
Ingen pekskärm utan man får knappa fram adressen men det är enkelt, hela nordens kartor ingår.
Användarvisningsbild
av Ljusbusen
Har en VDO dayton 5100 stationär och en ACER N35
Kan å det varmaste rekomendera Acer N35 pocket PC eftersom den är lätt att ta med sig till andra fordon och även mindre stöldbegärlig eftersom du enkelt tar med dig den ur bilen. Kostar 2500:- ex moms på dustin.

/ Andreas
av Frigge
Välj en handdator med integrerad gps-antenn,då kan du själv välja vilket program du vill använda och även byta program om du efter en tid tröttnat på det du har. Jag har bytt program i min Mio 168 4 ggr nu.

/Fredrik
av Teemu
Frigge skrev:Välj en handdator med integrerad gps-antenn,då kan du själv välja vilket program du vill använda och även byta program om du efter en tid tröttnat på det du har. Jag har bytt program i min Mio 168 4 ggr nu.

/Fredrik
Lite nyfiken bara... vilket program tycker du är bäst för navigering? Samt vilka program du testat?
Användarvisningsbild
av ufriman
TomTom5 om du inte har en smartphone för då är det Wayfinder som gäller
av Frigge
Jag har kört TomTom 3,Navman,MioMap, Destinator 2 o nu Destinator PN. Den sistnämda kan jag klart rekomendera,gillar skarpt att man kör helskärm i PDA:n,den är ju inte sååå stor, då vill man ju gärna utnyttja hela formatet på den. Fördelen med PN är också att även om man Zoomar ut mycket finns det fortfarande väldigt mycket info på skärmen. Har testat TomTom GO 700 i helgen o den är bra men det visas lite för lite info på den skärmen anser jag + att skärmen är väldigt liten jämfört med min Mio 168 med PN installerat. Infon när man Zoomar ut är väldigt låg på både Navman och TomTom GO. Fördelen med TomTom GO är att skärmen uppdateras VÄLDIGT snabbt när man kör,det blir ett snyggt flyt i den om man säger så.

/Fredrik
Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]