Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Skulle aldrig betala de för att lacka huven... ALDRIG!!!! :twisted:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nej jag tycker också det är mycket. Ska kolla runt lite mer.

Men är det så att detta priset är ovanligt dyrt jämfört med andra då? Har aldrig lämnat in något för lackering innan så jag har inget att jämföra med.
Användarvisningsbild
av miklis
usch! Jag har oxå kollat upp om att lacka om huven samt andra smårepor runtom på bilen. lite på frontkjolen, nederkant av dörrar. lite smått på dörrsidor etc etc. 3500:- för hela rasket sa dom. det lönar sig att kolla runt!
Användarvisningsbild
av yel_low
de vart ju najs med ljusen, en annan enkel monteringsgrej för ballasterna är liggunderlag, ett varv runt och eltejp, då kan man klämma ner dom på flertalet ställen utan att dom ligger och skramlar, må inte se så seriöst ut men det funkar klockrent!

Huvlack kan va rätt dyrt, på min förra BMW e39 skulle de kosta 4000kr att lacka om huven, de beror lite på färgtyp och stenskott, om de är nån buckla o.s.v.
det är ändå en hel del att göra med att lacka om huven, inte riktigt bara att dra av den med sandpapper och spruta på färg...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Någon buckla har jag inte i huven men det är lite rost i framkant där huven går ner under grillen.
Men jag vet ett ställe till i närheten av där jag bor som jag ska kolla upp. Har ju inte direkt bråttom med omlackering, har inte ens bestämt mig om den ska lackas om.

Det där med liggunderlag var ju inte så dum idé om man tex ville klämma dit en ballast mella batteri och sidan i moturrummet.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag blev lite förvånad igår då jag såg en silver S40 med reg.nr RWS 72X , sista siffran har jag glömt men ingen 5a :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jahapp. Då var det snart dags för besigtning. På tisdag kommer prövningen.

Fast det bör ju inte bli några problem. Det enda jag är lite orolig för är att de ska slå ner på xenonkonverteringen i helljuset. Men jag tänker chansa och låta det sitta kvar.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 137
Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt

men du såg väll om orginal kartongen va[…]

Med andra ord går inget att justera bak? […]