Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låter som om du har gjort lite roliga grejer ändå "daxx".
har du bilder får du gärna lägga ut dem :D
funkade backsensorn från en 04 direkt eller var det någon mer moddning där? är det samma system som i 00:an etc?

såg även ja grillen på realcar och är riktigt imponerad att åtminstone en firma verkar vilja hitta på lite sportigare saker till våra "gubb" s80:or! :wink:
skulle själv vilja ha en xc-grill som finns till alla andra volvos....varför kan de inte göra en sån till våra äldre?
funkade backsensorn från en 04 direkt eller var det någon mer moddning där? är det samma system som i 00:an etc?
Roliga och roliga, men jag har iaf lärt mig att plocka ner och montera stötfångaren :D

Har lite bilder, men de är utspridda utan några speciella filnamn så jag får ta det en annan gång helt enkelt.

Vet faktiskt inte om backsensorerna fungerar eftersom jag valde att inte koppla in dem förrän stötfångaren sitter som den ska. De som sitter i 04:an ska tydligen kopplas till en sk. AEM som min bil saknar. Jag har dock en dosa som kontakten från sensorerna ska kopplas in i. Sen går det två kablar från dosan som ska kopplas till backljuset på vänster sida och ytterligare en kontakt dit summern ska kopplas. Saknade dock orginalet så det blev en clas ohlson summer vilket borde göra susen.
DaXX skrev:
Roliga och roliga, men jag har iaf lärt mig att plocka ner och montera stötfångaren :D

Har lite bilder, men de är utspridda utan några speciella filnamn så jag får ta det en annan gång helt enkelt.

Vet faktiskt inte om backsensorerna fungerar eftersom jag valde att inte koppla in dem förrän stötfångaren sitter som den ska. De som sitter i 04:an ska tydligen kopplas till en sk. AEM som min bil saknar. Jag har dock en dosa som kontakten från sensorerna ska kopplas in i. Sen går det två kablar från dosan som ska kopplas till backljuset på vänster sida och ytterligare en kontakt dit summern ska kopplas. Saknade dock orginalet så det blev en clas ohlson summer vilket borde göra susen.

All montering e bra montering :lol:

hoppas det blir bra snart för dig, själv skulle jag vilja ha faceliften med nya glas (orginalen till 00:an e mörka och tråkiga), och kanske lite chrom 8)

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]