Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
lilleman skrev:
Sweeman skrev:Biltemas färgade nyckelsats kan jag bara varmt rekommendera! man har alltid koll på dem och färgerna underlättar när man väl börjar använda dem mycket! tyvärr så har jag förlorat min 10ans :(
jag fick den färgade satsen med lednycklar i farsdagspresent av mina barn förra året
och änså länge funkar dem bra :D

mvh/roger
Mjo har någon liknande fast från clas ohlson dock ej färgade (färgade är skit bra!!) så jävla bra att ramen håller ihop allt! alla andra hylsor och spärrskaft jag har ligger huller om buller och såklart så tappar man bort 10ans hylsa först..
Användarvisningsbild
av Tomas88
Sweeman skrev:
lilleman skrev:
Sweeman skrev:Biltemas färgade nyckelsats kan jag bara varmt rekommendera! man har alltid koll på dem och färgerna underlättar när man väl börjar använda dem mycket! tyvärr så har jag förlorat min 10ans :(
jag fick den färgade satsen med lednycklar i farsdagspresent av mina barn förra året
och änså länge funkar dem bra :D

mvh/roger
Mjo har någon liknande fast från clas ohlson dock ej färgade (färgade är skit bra!!) så jävla bra att ramen håller ihop allt! alla andra hylsor och spärrskaft jag har ligger huller om buller och såklart så tappar man bort 10ans hylsa först..
Biltema har ju lösa hylsor att köpa. Dock ej färjade:
Användarvisningsbild
av Pliind
ja men dessa sitter i en ram, så spärrskafft och hyslor alltid sitter ihop! samma som med nycklarna.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Idag kom ny Biltemakatalogen i brevlådan! :D
av *pettson*
~Kalle~ skrev:Idag kom ny Biltemakatalogen i brevlådan! :D
jahopp.. undras när man kan få den i motalatrakten då..jaja struntsamma det är ju dataåldern idag, jag laddar ned den på deras hemsida.
av kkj
Biltema har i många fall samma underleverantör på reservdelar som biltillverkaren.
Volvo original = underleverantör original
av *pettson*
kkj skrev:Biltema har i många fall samma underleverantör på reservdelar som biltillverkaren.
Volvo original = underleverantör original
:lol:
Ahh samma som mekonomen *orginal* med..

I övrigt fanns det fina saker i katalogen. Både bra verktyg och bra delar..
Blir samla lite i garagekassan när jag får skruva igen för farbror doktorn.
av erc
Så sent som i senaste numret av Vi Bilägare bekräftas det återigen att Biltemas motoroljor är de samma som Statoils.
av Amarace
erc skrev:Så sent som i senaste numret av Vi Bilägare bekräftas det återigen att Biltemas motoroljor är de samma som Statoils.

Jag har inte den tidningen så jag är nyfiken, hur är det bekräftat att det är samma oljor som Statoil? och inte något restspill från samma raffinanderi eller liknande?

Jag säger inte att det inte är samma, men skulle vara kul med en riktig bekräftelse.
Användarvisningsbild
av Funk
Amarace skrev:
erc skrev:Så sent som i senaste numret av Vi Bilägare bekräftas det återigen att Biltemas motoroljor är de samma som Statoils.

Jag har inte den tidningen så jag är nyfiken, hur är det bekräftat att det är samma oljor som Statoil? och inte något restspill från samma raffinanderi eller liknande?

Jag säger inte att det inte är samma, men skulle vara kul med en riktig bekräftelse.
Det skulle vara kul ett se den artikeln..
Restspill är det knappast med tanke på att alla relevanta kvalitetsnormer uppfylls.

/Thomas
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]