Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
är din bakre upphängning till avgasröret trasig?? ser ut hänga lite på bilderna... och så måste du fixa ett snyggare slutrör eller på med ett sportsystem :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Braweheart
grammse skrev:är din bakre upphängning till avgasröret trasig?? ser ut hänga lite på bilderna... och så måste du fixa ett snyggare slutrör eller på med ett sportsystem :mrgreen:
Jo visst hänger det bak men inget är trasigt bak allt är helt och fint.. Jo visst skall det på ett nytt slutrör ;-//
Användarvisningsbild
av Braweheart
Ja men då kommer nu min V70 att ställas vid sidan ett tag.. :( :(
Det finna knackande ljudet är allt som troligast ramlager eller vevhuslager i motorn som gett sig. :twisted:

Enligt verkstan så skulle det kosta mellan 10-15000 om inte mer. :S

Får se vad det blir nu om jag lagar denna motor eller om jag skaffar en annan motor.
Det får tiden avisa.
Användarvisningsbild
av Braweheart
grammse skrev:förbannat tråkigt läsa om haveri :( slarvat med oljebyten eller hur uppkom det? :roll:
Det blir troligast ett motor byte nu.. Ja du ja skall vara ärlig, jag vet inte vad som hänt eller hur länge detta kommit smygande. Har garanterat kört på för lite olja omedvetet.

När jag lämna in bilen på olje byte vid 17600 var det nere under min på oljestickan. Och sen har jag kört fram till 18100 och kolla olja då, då var stickan tom. Har fyllt på 2l olja efter detta och det är bara 2-3mm olja på stickan nu.

Bilen går som den skall fortfarande men med knack. och bilen rycker inget mer än normalt.
Hoppas detta är svar nog på din fråga Grammse!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 27

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]