Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Linkan88
Hejsan.

Har hållt på och försökt komma ifrån ett väldans vibrerande vid en viss fart och böt hardyskiva för ett tag sen. hissade upp bilen för någon dag sen och såg till min fasa att hardyskivan va sönder IGEN! Kom sen senare fram till att stödlagret va helt slut så nu idag har ja bytt allt som har med stödlagret att göra och bytt hardyskivan igen, det blev bättre men har fortfarande en viss vidration vid 30-40 nånstans. kan jag ha satt hardyskivan fel?? dum som ja va glömde ja kolla det när jag tog bort den första gången. kan det ha nånting att göra med att bilen är "bondsänkt" (ska byta fjädrar inom en snar framtid).

MvH Daniel
Användarvisningsbild
av Jocke S.
per740 skrev:Hej,
Jag har råkat ut för att en helt ny Hardy gick sönder pga fel montering. Gå in till volvo och be dom skriva ut sprängskissen över hur kardanen monters ihop, där framgår det hur lådans medbringare, den lösa styrflänsen och hardyn ska sitta ihop.

Mina kardanproblem kan du läsa om här: http://www.bilhobby.se/index.php?option ... opic=594.0
Bild
V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]