Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Korny
Kör nu andra sommaren på mina Pirelli Pzero Corsa 235/40-18, blir iofs inte speciellt många mil, kanske runt 700 totalt men jag e helnöjd...
Knappt 2mm mönsterdjup kvar men en ny uppsättning ligger och väntar i garaget. (D)
Användarvisningsbild
av bylle
Efter 2165 mil på XC70ns org. 17" sommardäck:
4.5 mm kvar fram
6 mm kvar bak
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Korny skrev:Kör nu andra sommaren på mina Pirelli Pzero Corsa 235/40-18, blir iofs inte speciellt många mil, kanske runt 700 totalt men jag e helnöjd...
Knappt 2mm mönsterdjup kvar men en ny uppsättning ligger och väntar i garaget. (D)
Helnöjd ??? Hur kan du vara det??? 700 mil !!! Jag kör inte ens slut på på mina 285/30-18 på sommarbilen med +400 hk så fort, och då kör jag rätt hårt både vad gäller acc och toppfart.

Vad gör du, står du och tok-börnar vid korvmojjen hela helgerna? Dina däck måste ju ha en enorm milkostnad.
av Amli
Jag kör inte ens slut på på mina 285/30-18 på sommarbilen med +400 hk så fort, och då kör jag rätt hårt både vad gäller acc och toppfart.
Får man fråga vad du har för sommar bil?
Användarvisningsbild
av Korny
VolvoB20 skrev:
Korny skrev:Kör nu andra sommaren på mina Pirelli Pzero Corsa 235/40-18, blir iofs inte speciellt många mil, kanske runt 700 totalt men jag e helnöjd...
Helnöjd ??? Hur kan du vara det??? 700 mil !!! Jag kör inte ens slut på på mina 285/30-18 på sommarbilen med +400 hk så fort, och då kör jag rätt hårt både vad gäller acc och toppfart.

Vad gör du, står du och tok-börnar vid korvmojjen hela helgerna? Dina däck måste ju ha en enorm milkostnad.
Med tanke på att jag köpte däcken för 2000:- totalt (av en STCC-mek), mönsterdjupet nya är 5mm och att de är hyffsat klistriga R-däck gör att jag får en sommardäckskostnad på 1000:-/år eller knappt 3kr/mil helt ok IMHO.
Men visst hade jag köpt dom för listpris 2800:-st +moms så hade jag aldrig unnat mig detta.
Sen är bilen i fråga 4-hjulsdriven och inte speciellt motorstark (220hk) så burna är helt omöjligt, på torr asfalt iaf :oops: :wink:

Mvh David
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Korny skrev:
VolvoB20 skrev:

Med tanke på att jag köpte däcken för 2000:- totalt (av en STCC-mek), mönsterdjupet nya är 5mm och att de är hyffsat klistriga R-däck gör att jag får en sommardäckskostnad på 1000:-/år eller knappt 3kr/mil helt ok IMHO.
Men visst hade jag köpt dom för listpris 2800:-st +moms så hade jag aldrig unnat mig detta.
Sen är bilen i fråga 4-hjulsdriven och inte speciellt motorstark (220hk) så burna är helt omöjligt, på torr asfalt iaf :oops: :wink:

Mvh David
Oki doki ... det förklarar saken, grymt cool att köra med R-däck på en volvodieselkombi :D , en fråga behöver man inte pressa R-däck en bra stund så det blir varma/heta för att få det klistriga greppet, är den inte kass grepp vi vanlig körning när de är kalla, eller är de bättre an vanliga även kalla?

220 hk, har du PPC eller mappat den redan (för hemska tanke inte har du sådan skräp som en box va).

Nej inte en korv1... men på sommarbilen är yttersidan/inredning designad i Californien och tekniken ritad i Japan och Tyskland
Användarvisningsbild
av Korny
VolvoB20 skrev: Oki doki ... det förklarar saken, grymt cool att köra med R-däck på en volvodieselkombi :D , en fråga behöver man inte pressa R-däck en bra stund så det blir varma/heta för att få det klistriga greppet, är den inte kass grepp vi vanlig körning när de är kalla, eller är de bättre an vanliga även kalla?

220 hk, har du PPC eller mappat den redan (för hemska tanke inte har du sådan skräp som en box va).

Nej inte en korv1... men på sommarbilen är yttersidan/inredning designad i Californien och tekniken ritad i Japan och Tyskland
He,he
De e faktiskt inte Volvon som rullar på R-däck utan min bus/åka-till-jobbet bil, en eh... SEAT :oops:
Volvon ska förhoppningsvis få en PPC från Riica till våren samt lite kortare/styvare fjädrar...

/David
Användarvisningsbild
av Guligan
Michelin Primacy, de kommer nog kunna rulla drygt 3000 (fram) bak behöver jag nog inte byta förrän det är dags att byta bil. 8)
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]