Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilia Södermalm. Enda verkstan innanför tullarna=)

Ja, visst piper det vansinnigt men med grafisk visning tittar man mest på skärmen.

Klart att de måste kunna uppdatera din!!!

Jag sa att pipet var segt på PDC:n (utan att kommentera det med grafisk visning), när jag kom och hämtade bilen verkade han förvånad över den grafiska visningen och sa att "oj, nu kan du se på skärmen också!"
perhall skrev:Bilia Södermalm. Enda verkstan innanför tullarna=)

Ja, visst piper det vansinnigt men med grafisk visning tittar man mest på skärmen.

Klart att de måste kunna uppdatera din!!!

Jag sa att pipet var segt på PDC:n (utan att kommentera det med grafisk visning), när jag kom och hämtade bilen verkade han förvånad över den grafiska visningen och sa att "oj, nu kan du se på skärmen också!"
Aha, det är kanske så man skall säga för att få jobbet gjort gratis... smart!
Då var det bokat verkstadstid hos Bilia Södermalm.

Dessvärre kände inte killen till problematiken, men om jag kunde få fram ett reg.nr, skulle han kolla upp vad som gjorts på tidigare exemplar.

Snälla perhall, skulle unte du kunna PM:a ditt reg.nr 8)

/micke
Vad förvånad man blir att de som jobbar på en Volvoverkstad inte verkar ha någon aning om olika funktioner osv på bilarna. Produktkännedom, vad är det?
metal skrev:Vad förvånad man blir att de som jobbar på en Volvoverkstad inte verkar ha någon aning om olika funktioner osv på bilarna. Produktkännedom, vad är det?
Känns som att det är helt omöjligt att lära sig alla småfunktioner för dom som jobbar på verkstan!
Hej,
Är det ingen mer än jag som irriterar sig på att det visas en sedan-modell i den grafiska visningen på V70? Ingen praktisk betydelse ju men det drar ner helhetsintrycket lite. Jag menar det är ju inte speciellt svårt att ha olika bilder för S80/V70 etc

Johan
jwallin skrev:Hej,
Är det ingen mer än jag som irriterar sig på att det visas en sedan-modell i den grafiska visningen på V70? Ingen praktisk betydelse ju men det drar ner helhetsintrycket lite. Jag menar det är ju inte speciellt svårt att ha olika bilder för S80/V70 etc

Johan
På den XC70 som jag hade till låns idag så är jag helt säker på att den visade en herrgårdsvagn i den grafiska visningen!
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:Jag har faktiskt inte tänkt på det, men det stämmer att det är en sedan modell. :???:
Det måste vara dagens i-landsproblem! :wink:
Jag kan inte leva med det. Det blir att byta bilen... :lol:
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]