Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

robbygg skrev:Om herrgårdsvagnpaketet är stoppat innefattar det då även att de laminerade rutorna, tonade rutorna osv med är stoppat? Om man valt det sidanom?
På internet-sidan där man ser sin beställning så har jag ännu kvar tonade rutor, laminerat glas och elupvärmda spolarmunstycken, men eldrivna luckan är borta.
Är det bara jag som tycker att det är fiasko från start för nya XC60? Det är ju uppenbart att dom har stressat fram denna på marknaden. Jag vågar inte ens tänka på alla barnsjukdomar som kommer medfölja...
Låter väldigt bitter, jag vet, och jag hoppas jag har fel!
Nu blir jag så rörig när jag väl bestämt mig.
Skall jag plocka bort automaten för att höja till summum + sub istället?

Allt var perfekt tills dom började ändra sig med bakluckor och grejor...

Mvh
stoffe9 skrev:Nu blir jag så rörig när jag väl bestämt mig.
Skall jag plocka bort automaten för att höja till summum + sub istället?

Allt var perfekt tills dom började ändra sig med bakluckor och grejor...

Mvh

Växlar du bättre med en häftigare stereo? ;-//
Jag var vid min återförsäljare idag och testade att bygga en XC60. Om man adderade HGV-paketet för 9900:- så fick man inte elbakluckan, men om man lade till den som en option så kostade den 0:-. Om man inte lade till HGV-paket och sedan adderade elbakluckan som option så kostade den 5000:-.

Inga varningar i systemet om att den inte kunde levereras. Han skulle givetvis kontrollera med någon i Göteborg om vad som gäller, han fick dock inte tag på någon nu på eftermiddagen.
Amli skrev:Är det bara jag som tycker att det är fiasko från start för nya XC60? Det är ju uppenbart att dom har stressat fram denna på marknaden. Jag vågar inte ens tänka på alla barnsjukdomar som kommer medfölja...
Låter väldigt bitter, jag vet, och jag hoppas jag har fel!
Fiasko o fiasko, det är väl änsålänge bara T6 motorn och elbackluckan som det vart lite turer kring eller? Elbackluckan är inte borttagen bara förhalad verkar det som. Sen får vi ju inte glömma att bilen finns änsålänge bara på pappret. Det hela blir nog lite annorlunda när bilarna finns ute i visningshallarna, och folk börjar få upp ögonen för bilen på riktigt. Finns nog inte många som vågar köpa en osedd bil.
Kan det bero på komponentbrist kanske?

Den förklaringen fick jag när jag frågade varför det endast var AWD-varianten på S80'n som har elektrisk handbroms medans alla modeller på XC70 har det. (Kan ha ändrat sig sen dess.)

But I really don't know.

//Mr T
Hur vill Volvo att detta ska bli en ny storsäljare om man hela tiden drar tillbaka tillval som kunden redan har gjort vid beställning? De som har beställt tröttnar kanske o drar tillbaka ordern och väljer ett annat märke. Väldigt klyftigt av volvo att göra så här när man befinner sig i en ekonomisk kris.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]