Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cerwin
Har bekymmer med kupefläkten på 745-91 med AC vissa ggr går fläkten hyffsat på de flesta lägen och i bland knappt på någon.
Hört att ett motstånd ofta går sönder så min fråga är: Vart sitter detta motstånd? Svårt att byta? Ev. pris.. :???: :???:
Senast redigerad av 1 Cerwin, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Ta bort sparkskyddet på passagerarsidan. Då ska fläkten synas.sitter lite till vänster på fläkten. Borde gå att få tag på någon skrot.
Användarvisningsbild
av camaro69
Ingen idé att köpa kupéfläkt på en skrot. Dom är oftast slut. En del skrotar säljer helt nya fläktar till klart vettiga priser.
Varför köpa gammalt "junk" till halva priset och få samma problem efter en kort tid.
av harman
Cerwin skrev:Har bekymmer med kupefläkten på 745-91 vissa ggr går fläkten hyffsat på de flesta lägen och i bland knappt på någon.
Hört att ett motstånd ofta går sönder så min fråga är: Vart sitter detta motstånd? Svårt att byta? Ev. pris.. :???: :???:

Går motståndet sönder (brinner av) så går fläkten bara på full fart...låter som elmotorn går trögt,men går elmotorn lite trögt är det risk att du bränner motståndet.....
Användarvisningsbild
av Cerwin
Elmotor är det detsamma som fläktmotorn?
För fläkten går oftast på alla hastigheter men blåser väldigt svagt på allihopa.
Vredet som reglerar vart det ska blåsa går bara runt utan att haka i.
TIlläggas kanske bör att bilen är utrustad med AC:
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högta[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]