Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vår säljare visste inte ens om det med indragna bagageluckor och vad han kunde se så hade inte vår bil fått något ordernummer, det stod bara 000000000

Betyder det att vi står långt ner i kön? och får vänta längre än vecka 2?
Känns väldigt konstigt att den inte finns med, samt att säljaren inte kommit tillbaka.
Dock kan det vara något systemfel som gör att de inte kan mata in den ännu.

Mvh
stoffe9 skrev:Känns väldigt konstigt att den inte finns med, samt att säljaren inte kommit tillbaka.
Dock kan det vara något systemfel som gör att de inte kan mata in den ännu.

Mvh
Så var det för mig oxå med min V70II 2.0D. Det dröjde typ till v.42 då 2.0:orna gick i produktion innan jag fick ett ordernummer.

Mvh Henrik
Mattiasa skrev:Funderar starkt på att skita i denna bilen, och gå på en Q5:a istället..... För principens skull.
Det var min spontana reaktion också, men när jag sansat mig lite så tänker jag stå fast vid mitt val. Om det inte inom rimlig tid går att få den så kan Volvo kanske ersätta det valet med back-kamera istället!
nickel skrev:Vår säljare visste inte ens om det med indragna bagageluckor och vad han kunde se så hade inte vår bil fått något ordernummer, det stod bara 000000000

Betyder det att vi står långt ner i kön? och får vänta längre än vecka 2?
Det som kan styra är andra val som du har gjort som är beroende på underleverantörers förmåga att leverera vissa prylar.

När jag beställde min nuvarande V50 så var det extra väntetid på Summum beronde på dom blanka railsen som någon underleverantör hade problem att leverera.

Så du behöver inte misströsta ännu...
Appel skrev:Hmm, intressant, jag har inte tänkt på det, men den optionen finns faktiskt inte med när jag tittar på "Din utrustningslista" på Leveransinfosidan. Jag skall till min Volvohandlare imorgon, då skall jag fråga honom om han kan kontrollera lite mer.
Fick du ngt svar? Träffar min säljare på fredag, ska även fixa det där numret så jag kan kolla på (ev)lev.datum.
matte1200 skrev:
Appel skrev:Hmm, intressant, jag har inte tänkt på det, men den optionen finns faktiskt inte med när jag tittar på "Din utrustningslista" på Leveransinfosidan. Jag skall till min Volvohandlare imorgon, då skall jag fråga honom om han kan kontrollera lite mer.
Fick du ngt svar? Träffar min säljare på fredag, ska även fixa det där numret så jag kan kolla på (ev)lev.datum.
Nej jag fick inget svar idag, han skulle återkomma så fort han hade fått tag på någon som kunde ge mer information. Förhoppningsvis kanske jag kan få något svar imorgon, torsdag, då han lovade att återkomma så fort han kunde.
Har haft kontakt med min ÅF som efter kontakt med Volvo PV ger följande besked:
Option herrgårdsvagn paket är t.v. stoppat liksom elektrisk baklucksöppnare som X-tra utrustning. Idag ingen uppgift på när de kommer att levereras, ev. så sent som april/maj! Om jag stryker option herrgårdsvagnspaket är leveransdatum vecka 50 för min XC60. Jag väljer att t.v. låta min beställning ligga kvar och avvaktar ny information. ÅF är utlovad information inom "kort" för info till kunderna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Den som löser livslängdsproblemet med Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]